Meny
ELLE-galan 2013
H&M – stolt huvudsponsor av ELLE-galan 2013!
Grand Hôtel – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
L´Oréal – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
ELLE-galan 2013
Scorett – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Coca-Cola light – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Carlsberg – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Absolut – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
JP Chenet – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Elfa – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Alcro – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Canon – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Jimmy Choo – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Mercedes Benz – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Elnett – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Kérastase – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
ELLE-galan 2013
Cliniderm – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Mumm – stolt sponsor av ELLE-galan 2013!
Annons

ÅRETS BÄST KLÄDDA (DUO): ICONA POP

”I vissa plagg känner man sig som en superhjälte”

Aino Jawo, 26, och Caroline Hjelt, 25, släppte debutalbumet Icona pop i höstas och turnerar nu över hela världen.

Ni har blivit utsedda till Årets bäst klädda duo – hur känns det?

Aino: Vi är jätteglada, så otroligt hedrade.

Caroline: Det känns magiskt, och så jäkla coolt.

Vad blir det för kläder i kväll?

A: I kväll kör vi uppklätt till tänderna! Det är jättekul att ha ett tillfälle att verkligen få klä upp sig. På scen måste man ha bekväma kläder man kan hoppa runt i, idag ska det bli annat.

C: Jag ser fram emot att känna mig lite glamorös. Det har varit för lite glamour den senaste tiden.

Beskriv er stil! Hur har ni påverkat varandra, stilmässigt?

C: Vi har bott, levt och andats Icona Pop i några år så man har ju på något sätt växt ihop och har idag ett gemensamt uttryck. Sen har man ju fortfarande vissa plagg som är Aino eller Caroline. Vi gillar båda att leka med kontraster, maskulint möter feminint, preppy möter punk. Mycket lager på lager, så man kan skapa silhuett och ta på sig eller ta av sig.

A: När man reser så mycket som vi med bara 23 kilo bagage så måste man låna av varandra. Vi har bott i våra väskor senaste året och tvingats låna av varandra och kombinera allt vi har. Jag tror inte det finns en enda kombination av de kläder vi har som vi inte har testat.

C: Vi är inte några som följer trender. Om någon frågar mig om vårens trender så har jag ingen koll. Däremot älskar vi kläder och älskar att få ha det som ett uttryckssätt. Det finns vissa plagg som nästan har superkrafter, i vissa plagg känner man sig som en superhjälte.

Foto Jimmy Rastbäck

Favoritplagg?

C: Ett par plommonlila sammetstights från Helmut Lang.

A: En svart kavaj, också från Helmut Lang. De gör mycket stilrent och snyggt.

Svenska designfavoriter?

A & C: Dagmar, Tigers vårkollektion, Acne – och Fifth Avenue har hjälpt oss mycket och gjort många fina scenkläder åt oss. Och så alla up coming-designers som ligger och pyr, de ska bli spännande att följa.

2012 var ett händelserikt år för er. Vad var bäst?

C: Det har varit så mycket. Det har varit ett totalt kreativt kaos, det går inte att säga en, det har varit för mycket bra som har hänt.

A: För mig är det vårt första head line-gig i New York. Det var massa Brooklynkids som hoppade, dansade och sjöng med. Det var sån rave, det är det första jag tänker på.

Vad har ni för förväntningar på 2013? Vad händer härnäst?

A:  Vad händer inte säger jag? Vi hoppas på ett fantastiskt år. Jag har en brutal känsla av att det blir det bästa året någonsin. Vi såg vårt turnéschema för 2013 här om dagen och det är helt sjukt. Vi hoppas att det fortsätter exakt som det är nu, men att vi får nå ut till ännu fler och få besöka fler platser och göra allt i större skala.

MOTIVERING: 

Våra nya favoritikoner ger oss och svenskt mode en energikick – en poppig punkattityd med en modern känsla för detaljer. Årets bäst klädda duo är Icona Pop.

3 kommentarer

Annons


Annons


Annons












Annons
Mobilsajt: / AV