Årets bästa skönhetsprodukter – vinnarna i ELLE Beauty Awards 2019!
Varje år röstar alla skönhetsredaktörer på alla ELLE-titlar (över 40 stycken!) över hela världen på sina bästa beautyprodukter genom året. För är det något alla dessa beautyredaktörer ständigt gör är det att är det att testa, utvärdera och ifrågasätta hundratals och åter hundratals nya skönhetslanseringar varje år.
Sminkat, smörjt och sniffats har det gjorts på ELLE-redaktioner över hela världen i det hundratals produkter har passerat genom lupp. Och några av alla dessa lanseringar har under 2018 imponerat extra mycket på ELLEs skönhetsredaktörer under det gångna året.
Så låt oss presentera vinnarna i ELLE International Beauty Awards 2019:
Årets mascara
Le volume révolution de Chanel, 370kr,CHANEL.
Motivering: “Välkommen till framtiden! Den allra första 3D-printade mascaraborsten är verkligen en innovation. Resultatet? Volym utöver det vanliga, helt utan klump-effekt.”
Barbara Huber, Beauty director, ELLE Tyskland.
Finns att köpa här.
Årets läpp-produkt
Rouge G de Guerlain, 325 kr, GUERLAIN.
Motivering: ”Att du kan skräddarsy ditt eget, megalyxiga läppstift är bland det bästa någonsin. En ny besatthet har precis skapats av Guerlain.”
Anne Pedersen, Beauty director, ELLE Danmark.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets foundation
Dior Backstage face & body foundation, 380 kr, DIOR.
Motivering: “Chefsmakeupartist Peter Philips hemliga vapen från Diors backstage-visningar. Fint förpackad, lätt att applicera och superlätt att addera lager på lager för precis rätt mängd täckning.”
Helena Hu, Beauty director, ELLE Kina.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets fuktcrème
The moisturizing cool gel cream anti-aging, 1 500 kr, LA MER.
Motivering: “Du vet, när du är törstig och får ett stort glas iskallt vatten att dricka? Det här är exakt samma uppfriskande och svalkande känsla, fast för din hy.”
Carin Hellman, Beautyredaktör, ELLE Sverige.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets anti-age-produkt
Platinum rare cellular night elixir mask, 10 640kr, LA PRAIRIE.
Motivering: “Ett fantastiskt lyxigt över-natten-elixir för din hy. Ger ansiktet känslan av att ha sovit på ett femstjärnigt hotell.”
Jessica Godfrey, Beauty editor, ELLE Holland.
Finns att köpa här.
Årets ansiktsmask
Advanced génifique hydrogel meltingmask, 449 kr, LANCÔME.
Motivering: “Min mini-ansiktsbehandling när huden behöver både lugn och återfuktning – enkel att applicera och en fantastisk quick-fix, både hemma och på resa.”
Lauren Nicoll, Beauty editor, ELLE Sydafrika.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets solskyddsprodukt
Idéal soleil solar protective hydra- ting water spf 30, 249 kr, VICHY.
Motivering: “Solskyddet huden verkligen älskar! Ger högt skydd och en ljuvlig fuktboost i en och samma formula. Och extra plus för smidig pump-applicering.”
Carin Hellman, Beautyredaktör, ELLE Sverige.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets kroppslotion
Almond milk body yogurt, 145 kr, THE BODY SHOP.
Motivering: “Oavsett om du är 17 eller 77 år är det omöjligt att värja sig mot dessa härliga lotions i fina förpackningar. Är man djurvän gläds man säkert också åt att yoghurt-produkten är veganvänlig och har en underbar doft.”
Elisabeth Martorell, Beauty Editor, ELLE Frankrike.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets schampo
Source essentielle, 230kr,L’ORÉAL PROFESSIONNEL.
Motivering: ”Den här kubförpackningen har en speciell plats på min badrums- hylla. Jag är inget fan av naturliga produkter generellt, men den här har vunnit mitt hjärta då den reder ut och rengör milt och perfekt.”
Michaele Batinic, Beauty editor, ELLE Kroatien.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets hårvårdsprodukt
Regenerating hair care mask, 790 kr, SISLEY.
Motivering: “Det är en dyr produkt, men redan en bästsäljare här i Japan. Ett must have för alla med skadat hår, som samtidigt vill ha fördelarna med en anti-age-produkt. Fyra olika oljor i perfekt kombination ger både lyster och glans i ett!”
Yumiko Murata, Beauty director, ELLE Japan.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets hårstylingprodukt
Aura botanica eau de vagues, 299kr, KÉRASTASE.
Motivering: ”Beachvågigt hår utan knastrig känsla? Absolut och ja, tack!”
Victoria di Placido, Beauty Editor, ELLE Kanada.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets parfym
Nomade, edp, 675 kr/30 ml, CHLOÉ.
Motivering: “Parfymen är ett komplext hantverk, men dess syfte är enkelt: bär den och njut av det! Den är verkligen en genialisk doft, eller ska jag säga ’noter’ med genialiska drag? Komplex, lätt, men ändå sensuell med era lager. Enkel att tycka om och bära.”
Anne Pedersen, Beauty Director, ELLE Danmark.
Finns att köpa ANNONS här.
Årets gröna skönhetsprodukt
Clarifying cleanser, 700 kr, TATA HARPER.
Motivering: ”Warszawa är en av de mest förorenade städerna i hela Europa. Därför är denna rengöring A och O för mig. Den gör det enkelt, rent och ekologiskt att rengöra ansiktet.”
Marta Krupinska, Beauty director, ELLE Polen.
Finns att köpa här.