Modejätten NA-KD lanserar eget beautymärke – veganskt och prisvärt
Modejätten NA-KD grundades för snart fyra år sedan och har sedan dess vuxit rejält på marknaden. Modevarumärket är kanske mest kända för att ofta samarbeta med influencers och låta profiler släppa sina egna kollektioner – något vi bland annat sett Therese Lindgren och Danny Saucedo göra. Men nu byter NA-KD riktning – nästa vecka lanserar de deras egna beautyvarumärke.
Märket heter NKD/BTY och är en makeupserie med produkter för ögon, bryn, läppar och ansikte. Enligt NA-KD är grundidén att acceptera sig själv och att skönhet ska handla om att känna sig bekväm med sin kropp. Samt att hylla den naturliga skönheten.
– Precis som med mode ville vi skapa en mer positiv upplevelse av kategorin för att säkerställa relevans för våra kunder. NKD/BTY står för idén att det inte finns några skavanker, utan enbart möjligheter att hylla det som är unikt med oss. Smink ska göra det möjligt att uttrycka sig utan att dölja din naturliga skönhet och skapa en look som är lika unik som du, säger NA-KDs Brand Director Natasha Billing.
Vegansk beauty till bra priser
Alla produkter är veganska och helt utan djurtester, och priserna kommer ligga mellan 150 och 450 kronor.
”Både NA-KD och företagets kunder har ett stort fokus på hållbarhet och det har därför varit självklart för företaget att utveckla NKD/BTY:s produkter helt utan djurtester och med veganska ingredienser i åtanke”, skriver de i pressmeddelandet.
Vid lanseringen släpper NKD/BTY nio olika produkter – en ögonskuggspalett, ögonbrynsgel- och pennor, två olika eyeliners, glowkit, bronzer, flytande läppstift och läppennor.
Precis som tidigare kommer NA-KD även denna gång använda sig av influencers för att marknadsföra sina produkter, och i den här lanseringen kommer vi bland annat se Matilda Djerf och Amaka Hamelijnck. Beautymärket lanseras online 10 december. ANNONS Här kan du hitta det då.
Se några av produkterna nedan:
Läs mer: