Nordiska Kompaniet öppnar ny skönhetsavdelning
NK:s skönhetsavdelning genomgår just nu en stor omvandling. I höst öppnar den nya avdelningen NK Beauty som kommer erbjuda sina besökare en destination full av inspiration och upplevelser. Med ett nytt helhetskoncept fullt av nya varumärken som NK Beauty är först på svenska marknaden med, kan man snart köpa hudvård, make up och doft i en energifull och inspirerande miljö.
Detta kommer du kunna shoppa hos NK beauty
Många nya varumärken kommer att finnas exklusivt hos NK Beauty. Inom doft återfinns bland andra Santa Maria Novella, Maison Francis Kurkdjian, Vilhelm Parfumerie, Le Labo, Memo Paris, Ex Nihilo och Floraiku. Inom hudvård och make up kommer avdelningen att erbjuda nyheter som Hourglass, Chantecaille, Manasi 7, Aesop, Dr Barbara Sturm, Perricone MD och Biologique Recherche samt nyheter från klassiska varumärken som Tom Ford make up och Emma Hardie.
– Vi är väldigt glada över att kunna presentera vår nya avdelning NK Beauty. Det kommer att bli en unik shoppingupplevelse dit man går för att hitta handplockade guldkorn, klassiska, exklusiva varumärken eller för att inspireras i en fantastisk miljö, säger Andreas Edström, varuhuschef, Nordiska Kompaniet.
NK Beauty kommer att öppnas i etapper och stå klart i oktober. Utöver det unika produktutbudet kommer avdelningen även att erbjuda sina kunder doftkonsultationer, behandlingar samt rådgivning inom skönhet från alla de experter som arbetar på avdelningen.
Foto NK, IBL