Melimeli satsar internationellt – vill förstärka personliga stilen
Efter en lång jakt på den perfekta soffan valde Amelia Widell att ta saken i egna händer och designade en egen. Efter fyra år i branschen har signatursofforna Blanca, Luca och Dahlia fått sällskap av ett brett produktsortiment med puffar, fåtöljer, bänkar, sänggavlar, sängkläder och mattor. Produkter som på kort tid har blivit uppskattade i Sverige och nu skapar utrymme för att ta nästa steg.
Nu står Melimeli inför en ny satsning: att lansera internationellt! I samband med den nya satsningen har Melimeli valt att ta fram ett nytt koncept där de vill hylla och förstärka den personliga stilen genom en lekfull kontext i verklig Paris-anda. Därför har företaget, som en del i lanseringen, valt att tydligt visa den nya visionen genom nya bilder som ska inspirera till en personlig och lekfull stil.
– Vi ser verkligen fram mot emot att ta ny mark med en ny paketering av varumärket där vi får möjligheten att inspirera med produkterna i en miljö som andas Melimeli, säger företagets grundare Amelia Widell.
Med personlighet och lekfullhet i fokus vill de med den nya satsningen de visa att det finns utrymme för alla, oavsett vilken inredningsstil man har eller tycker om. Därför vill Amelia Widell testa vingarna internationellt och med hjälp av sina egendesignade produkter förstärka den personliga stilen – även utanför Sveriges gränser.
– Vårt mål är att skapa igenkänning hos våra kunder och finnas till för alla. Jag ser fram mot denna resa och utveckling av varumärket, säger Amelia Widell.
Se bilder från det nya konceptet nedan!
Sängkläder från Melimeli.
Sittpuff Colette.
Soffa Dahlia.
Sänggavel Darling.
Melimelis signatursoffa Luca.
Soffan Blanca.
Matta Nico och soffa Luca.
Sittpuff Flora.
Fåtöljen Vivi i härligt fluff.
Matta Nico i en härlig blå nyans.
Foto: Linus Morales
Stylist: Caroline Sandström