Populärt: ShoppingtipsStylingtipsVårmode 2024StreetstyleSe Min LookTrendiga vårskor

UPPDATERAT: ELLEs nya omslagsstrategi för ett bättre 2014?

01 apr, 2014 
AvLisa Arnell
Annons
ES14-ny-strategi-startsidan

Det här var (ju) ett litet aprilskämt som vi lekte ihop i fredags. Även om vi gillar omslaget ovan så kommer det inte att säljas i butik. Nästa nummer av ELLE (nr 5/2014) pryds av en svensk modell som du sett på vårt omslag förut. Vi fick några upprörda kommentarer och vi hoppas att ni som inte gillade vår ”nya strategi” kan uppskatta skämtet så här i efterhand.

Hälsningar,

ELLE-redaktionen

Aller media står, liksom många andra förlag, inför flertalet utmaningar när det gäller den tryckta produkten. Som ett led i att möta den nya konkurrensen från nätet och de digitala publikationerna kommer ELLE från och med augustinumret 2014 att förändra sin omslagsstrategi.

Annons

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

– Det är ett vågat, men nödvändigt, steg vi tar, säger ELLEs chefredaktör Hermine Coyet Ohlén. ELLE har en tradition av att ha modeller och kända personer på omslagen. Men vi ser ju att en personlig avsändare fungerar och helt enkelt säljer fler lösnummer. Vi vill komma närmare våra läsare och skapa en relation med dem, och det finns ju inget bättre skyltfönster för det än våra egna omslag.

På första omslaget ser vi, givetvis, chefredaktören själv. Modechef Cia Jansson kommer att pryda det stora septembernumret, där höstsäsongens Trendbibel medföljer. Under året kommer flera andra tongivande medarbetare på redaktionen att plåtas för omslaget.

– Vi har också en idé om att helt enkelt se vilken medarbetare som säljer bäst. Den som når fram bäst genom omslagsbruset kommer förmodligen att synas på omslaget igen, säger Hermine Coyet Ohlén.

I och med att detta är en sådan stor förändring så har vi valt att redan nu släppa det redan färdiga omslaget. Givetvis utan helt satta rubriker då innehållet inte är helt satt än.

ELLE nr 8 kommer ut i butik den 17 juli.

av LISA ARNELL och MAGDA LIPKA-FALCK

ES14-ny-strategi3

ES14-ny-strategi2

Anmäl dig till ELLE's nyhetsbrev

Få det bästa och senaste från ELLEs värld direkt i din inbox – anmäl dig något av – eller alla – våra nyhetsbrev! Bocka i ditt val och ange din mejladress så får du nästa utskick i din inbox. Utöver veckans utvalda artiklar får du dessutom ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar, inbjudningar till VIP-shoppingkvällar och olika event. Välkommen!

Annons