Här är dejtingtjänsten där det är insidan (av din kyl) som räknas
I hopp om att göra det lättare för singlar att hitta kärlek har Samsung Electronics Nordic tagit fram dejtingtjänsten Refrigerdating. Till skillnad från mer traditionella dejtingsajter, där ens profilbild ofta består av en porträttbild, presenterar man sig här med en bild på insidan av sitt kylskåp. Det för att ge användarna möjlighet att visa upp en mer talande sida av sig själva.
– Det vi delar med oss av på sociala medier är ofta en bild av vad vi vill vara, snarare än de vi faktiskt är. Många upplever att dagens dejtingkultur präglas av en ytlighet som i slutändan även kan påverka den egna självbilden, vilket i sin tur kan göra mötet med en potentiell kärlek svårare än nödvändigt, säger Charlotte Sander, samtalsterapeut och grundare av relationsexperten.se, i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Refrigerdating är ett roligt sätt att göra det enklarare för singlar att presentera sig på ett mer ärligt sätt och bjuda in till spännande samtal där paren lär känna varandra enklare, utan filter och redigerade bilder.
Så fungerar den nya dejtingtjänsten
För att hitta kärlek via Refrigerdating börjar man med att ladda upp en bild på insidan avsitt kylskåp på sajten. Precis som på Tinder är tjänsten baserad på swipe-teknik där användarna antingen drar åt höger (för att gilla) eller vänster (för att ogilla). För att kunna skriva till en annan användare måste både du och hen ha tryckt gilla på varandras – matnyttiga – bild.
Med tanke på att uttrycket ”Vägen till hjärtat går via magen” kan tjänsten mycket väl vara ett vinnande koncept. Bara man låter kylskåpet vara precis som det är – och inte börjar stajla och polera hyllfacken innan fototagning.
Tjänsten är gratis och enligt Samsung ska ingen användardata sparas i syfte för något annat än att skapa möjligheten för användarna att hitta kärlek.
Foto: TT/Shutterstock