Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

Christy, Liya och Toni är Lindex nya #SuperRoleModels

17 feb, 2015
AvJohanna Andersson
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
#superrolemodel.tshirt

Skönhet – i både utseende och agerande. Det är Lindex tanke och tema i vårkampanjen som lanseras i butik och på nätet den 18 mars. Men redan nu kan vi berätta mer om det här på ELLE.se. I kampanjen ser vi tre av vår tids största supermodeller: Christy Turlington, Liya Kebede och Toni Garrn som vid sidan om sina modellkarriärer både är engagerade i och jobbar aktivt med välgörenhet. De tre har, så klart, fått en hashtag också: #SuperRoleModels, som används genom kampanjen.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

I stor utsträckning fokuserar de tre modellernas engagemang på moderskap och barn och de är aktiva i organisationer som Every Mother Counts, Liya Kebede Foundation och Plan International. ”Det är vad du gör som definierar dig” är det budskap som Lindex vill lyfta med hjälp av sina nya kvinnliga förebilder.

Annons

– Vi väljer att arbeta med supermodellerna och förebilderna Christy, Liya och Toni eftersom vi tror att de med sitt goda föredöme förmedlar budskapet att skönhet inte bara handlar om utsidan utan även insidan. Kampanjen syftar till att öka medvetenheten om att var och en av oss kan bli bättre på att engagera oss, i såväl stort som smått. Det är ett väldigt viktigt budskap för både Lindex och våra kunder, säger Johan Hallin, concept & marketing director på Lindex.

Because I am a Girl kommer Lindex att sälja en t-shirt med trycket #SuperRoleModel, där hela vinsten doneras till ovan nämnda organisationer. Dessutom kommer butikskedjan som också har ett pågående socialt engagemang, att under kampanjperioden stödja WaterAid genom ”round-up-aktiviteter” i alla butiker och online, där 10 procent av intäkterna kommer att doneras, säger Johan.

Se modellerna i Lindex kampanjfilm här på ELLE.se, och var med och bidra från och med den 18 mars. ”It’s what you do that defines you”.

Av Johanna Andersson

Annons