Karlie Kloss slåss på en strand, Motilo förenklar shopping online och Jessica Chastains lila händer
Vår nyhetsspanare Anna Kopito ger dig senaste nytt från modevärlden här på elle.se. Flera gånger i veckan levereras de i samlad form under vinjetten modespion. Dagens laddning kommer här.
av ANNA KOPITO foto PRESSBILDER
INEZ OCH VINOODHS KAMPANJFILM FÖR JUICY COUTURE
Inez van Lamsweerde och Vinoodh Matadin har regisserat Juicy Coutures senaste kampanjfilm. De har filmat Karlie Kloss i Kalifornien, när hon sparkar ner några killar på en strand. Det påminner mig om Uma Thurman i Kill Bill.
H&M KOMBINERAR SPORTIGT MED DRESSAT
Arlenis Sosa är modellen i H&Ms kampanj fotad av Peter Gehrke. Hon har på sig en keps, pennkjolar och kombinerar sportigt med dressat. De traditionella höstfärgerna som marinblått, grått och grönt blandas med ljusa pasteller och blommönster. Se H&Ms kampanjbilder här.
MOTILO GÖR ONLINE SHOPPING LITE ROLIGARE
Motilo är en ny webbsida där man kan shoppa online med sina vänner genom video- och chattfunktioner. Först väljer man ut plagg och accessoarer och skapar en outfit. Om man är osäker på vilka skor som passar bäst kan man ta hjälp av sina vänner på Facebook. Det här det nya sättet att handla online på enligt Motillo själva, men kan det verkligen ersätta upplevelsen av en dag på stan med en väninna?
http://www.youtube.com/watch?v=5_6foFaAv18&feature=player_embedded
MR SAINT LAURENT: ”LILA ÄR FÖRFÖRELSENS FÄRG”.
Jessica Chastain har medverkat i flera filmer under den senaste tiden, som The Help och Tree of Life. Hon har även blivit uppmärksammad av modeindustrin. Yves Saint Laurent har nämligen gjort henne till ansiktet utåt för deras doft Manifesto. Det sägs att hennes händer är täcka med lila färg i kampanjen eftersom Yves Saint Laurent själv tyckte att lila var förförelsens färg.