NK presenterar pop up-koncept med Marimekko
Marimekkos SS16-kollektion kommer att finnas tillgänglig på NK i Stockholm mellan perioden 28 april och 29 maj. Förutom en klädkollektion som är den första designad av Creative Director Anna Teurnell, finns accessoarer i begränsad upplaga och helt unika modeller för NKs kunder.
– Marimekko är ett av få nordiska varumärken med arv som går tillbaka till 50-talet och det är en fantastisk grund att bygga på. Vi har utvecklat vår ready-to-wear-kollektion med nya material, snitt och siluetter för att skapa inspirerande plagg som är enkla att kombinera i både mönstrat och enfärgat. Designen hoppas jag ska inspirera kvinnor att klä sig för sin egen skull, känna sig chict avslappnade och stärkta av att bära plagg av hög kvalitet, gjorda med omsorg och som är tidlösa, säger Anna Teurnell, Marimekkos Creative Director.
– Genom att addera pop-ups till övrigt sortiment har vi möjlighet att hela tiden kunna erbjuda våra kunder nya varumärken och skapa spännande modedestinationer på NK säger Malin Jansson, inköpare på NK Nordiska Designers.