Populärt: Shoppingtips Modetrender Streetstyle Se Min Look Höstens trender

NK presenterar pop up-koncept med Marimekko

05 apr, 2016
AvLisa Segerson
Under åren har NK låtit varumärken gästspela med pop up-avdelningar. Och nu är det Marimekkos tur.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Marimekkos SS16-kollektion kommer att finnas tillgänglig på NK i Stockholm mellan perioden 28 april och 29 maj. Förutom en klädkollektion som är den första designad av Creative Director Anna Teurnell, finns accessoarer i begränsad upplaga och helt unika modeller för NKs kunder.

– Marimekko är ett av få nordiska varumärken med arv som går tillbaka till 50-talet och det är en fantastisk grund att bygga på. Vi har utvecklat vår ready-to-wear-kollektion med nya material, snitt och siluetter för att skapa inspirerande plagg som är enkla att kombinera i både mönstrat och enfärgat. Designen hoppas jag ska inspirera kvinnor att klä sig för sin egen skull, känna sig chict avslappnade och stärkta av att bära plagg av hög kvalitet, gjorda med omsorg och som är tidlösa, säger Anna Teurnell, Marimekkos Creative Director.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

– Genom att addera pop-ups till övrigt sortiment har vi möjlighet att hela tiden kunna erbjuda våra kunder nya varumärken och skapa spännande modedestinationer på NK säger Malin Jansson, inköpare på NK Nordiska Designers.

LÄS OCKSÅ: 10 INSPIRERANDE LOOKS FRÅN MARMEKKOS PARIS-VISNING

Annons