Tommy Hilfiger tar över Venice beach
Under New York Fashion Week i höstas visade Tommy Hilfiger sin kollektion enligt konceptet See now – Buy now, vilket innebar att alla plagg som visades på catwalken gick att köpa direkt efteråt. Kollektionen fick namnet TommyNow och enligt enligt BoF så skapade visningen över två biljoner impressions på sociala medier. Konceptet See now – buy now (som även andra designers använder) är en stor och viktig del av den demokratisering som sker i branschen, som dels gör kläderna tillgängliga för köparna direkt, och som dessutom förhindrar plagiat av plaggen.
Under New York Fashion Week 2016 hade Tommys crew byggt upp ett stort tivoli med pariserhjul, tombolas och en uppsjö av matstånd ute på Pier 16 på Manhattan. På onsdag (8:e februari) visas nya kollektionen upp och den här gången slår Tommy Hilfiger upp läger på Venice Beach i LA – och även den här gången kommer plaggen från visningen kunna köpas direkt.
LÄS OCKSÅ: SE TOMMY HILFIGERS NYA KAMPANJBILDER MED GIGI HADID
Till år ryktas Tommy Hilfiger ha skapat ett eget Tommyland på stranden i LA. Eventet kommer att vara inspirerat av en stor musikfestival (extra allt) med allt vad det innebär: åkattraktioner, food trucks, graffitikonstnärer, akrobater och hemliga musikframträdanden. Ambitionen är att konkurrera med Victoria’s Secret årliga modevisning. Gigi Hadid som är ambassadör för märket kommer självklart att gå visningen.
LÄS OCKSÅ: TOMMY HILFIGER VISAR I LA FÖR FÖRSTA GÅNGEN
ELLE är på plats på visningen i LA och kommer så klart rapportera om det hela här på elle.se. Under veckan kan du följa oss på Insta Stories @ELLE Sverige
Se skiss över kommande Tommyland och första looken ur TommyXGigi-kollektionen nedan. Känns lovande, eller hur?
Skisser av Randall Peacock och Martin Eisler.
Första looken ur kollektionen TommyXGigi.