Isabella Löwengrip om krisen: "Vet inte vem jag är"
Isabella Löwengrip har stött på en hel del karriärsmässiga smällar den senaste tiden. Hennes planerade flytt till New York fick ställas in på grund av brist på pengar i företaget och hon fick avskeda anställda för att företaget inte skulle gå i konkurs. Dessutom kom det fram att influencerns besöksstatistik var missvisande vilket gjorde att hon förlorade kunder och samarbeten.
I dokumentären Flip side, som spelades in under hösten av produktionsbolaget LFA Films, berättar influencern om hur hon har fått ändra om i hela sitt liv och bland annat tvingats sälja sitt lyxhus på Lidingö i Stockholm. Hon erkänner också att hon har lagt så mycket fokus på sitt jobb att hon har tappat bort sig själv och sin identitet.
– Jag har lagt allt jag har i mitt jobb, och den här rollen. Och jag är så uppslukad av rollen, att jag inte vet vem jag är när jag kommer hem igen på kvällen. Att vara här själv… Jag vet inte hur jag lämnar rollen, och vem jag är utan, säger Isabella Löwengrip i dokumentären.
Varit väldigt olycklig
I avsnittet syns hon ligga på en soffa och prata om krisen. Bland annat berättar hon att den på ett sätt har varit välkommen eftersom den har fått henne att erkänna hur allt egentligen ligger till.
– De senaste åren har jag varit väldigt olycklig, jag är fortfarande väldigt olycklig. Därför är jag glad över att få krisen nu. Det känns som att, äntligen kan jag lämna det bakom mig, säger hon.
Ville inte skaffa barn
Isabella Löwengrip avslöjar också att hon länge inte ville bli förälder och att hon tyckte att kvinnor ska kunna lägga fokus på sin karriär i stället för barn och familjeliv. Åsikter som hon inte längre står för.
– Jag ville inte bli mamma överhuvudtaget. I allt jag gör så måste jag kunna lita på mig själv, att veta att jag kan göra det här. Så det var lätt att säga att jag inte behöver några barn, jag kan fokusera på min karriär. När jag tittar på bilder av dem nu så är det svårt att förstå hur jag kunde tänka så.
Foto: TT
Läs mer:
Därför fälls Isabella Löwengrip för smygreklam