Trendspaning: 3 stora trender i en nyhet
Dofter, växtlighet och keramik är några av de allra starkaste trenderna just nu. Så vad kan vara mer i tiden än en vas gjord i samarbete mellan en uppmärksammad keramiker och ett nytänkande parfymhus.
Det svenska parfymhuset Agonist har gjort sig känt för sin konstnärliga attityd till dofter och med sina samarbeten med konstnärer och konsthantverkare. Den nya doften Floralust med doft av bland annat freesia, jasmin och magnolia är ett försök att skapa en osynlig blombukett och en ”hyllning av blommornas magi”. Samtidigt har man inlett ett samarbete med den unga, uppmärksammade keramikern Masayoshi Oya, Studio Oyama, som skapat en vas med samma vitgröna mönster som doftens förpackning. Vasen görs på beställning och finns att beställa på Agonists hemsida.
Floralust Perfume spray, 50 ml, 1 200 kr, Agonist.
Vasen Floralust är gjord för Agonist av keramikern Masayoshi Oya, Studio Oyama, höjd 30 cm, 5 000 kr.