Ett bryggeri gjorde ölen Biëryoncé – och Beyoncé är inte glad
Internet har aldrig haft ett bättre tillfälle att leka med Beyoncé-texter om drickande och festande. I slutet av november presenterade New York-bryggeriet Line up Brewing sin nya öl, Biëryoncé, med den här videon där Beyoncés Drunk in love spelas i bakgrunden, och flera lastpallar med ölburkar i ett lager visas upp.
Är detta Beyoncés nya öl, undrade vi så klart. Nej, det är det inte. Det är bara ett bryggeris sätt att använda Beyoncés namn och berömmelse utan tillåtelse för att sälja tysk lager. Och givetvis gick ölen inte under Knowles radar.
Ett par veckor efter att ölen började figurera på Instagram kom Beyoncés invändningar som, ja, ett brev på posten. Hon skrev alltså ett varningsbrev till bryggeriet, så kallat ”Cease and Desist letter” på engelska.
Nu har vi inte läst brevet, men vi föreställer oss att det lyder ungefär:
”I’ve been thinkin’, I’ve been thinkin’. Something don’t feel right because it ain’t right. See, you better not play me. F U pay me if you’re gonna say my name, say my name! Can you pay my bills? Can you pay my automo-bills?”
Eller nåt…
Bryggeriets ägare, Katarina Martinez, sa till Pitchfork att ölen gjordes som en hommage till Beyoncé, men ärligt talat – du lurar ingen!
Ändå barmhärtigt av Queen B att inte stämma lederhosen av bryggeriet direkt, vi föreställer oss att det inte hade varit en särskilt svår process för henne att vinna!
Foto: Stella pictures