Area stod för New York Fashion Weeks mest omtalade visning
New Yorks modevecka är över för den här gången och det var en av visningarna som fick lite extra kärlek under veckan, mycket tack vare en underbar kollektion av det New York-baserade märket Area.
Area – märket för glamourösa millennials
Parsons School of Design-examinerade Piotrek Panszczyk och Beckett Fogg träffades under studietiden och 2016 startade de tillsammans Area. Beckett avslutade studierna ett år tidigare än Piotrek och direkt efter studierna lade hon tiden på att jobba för Fransisco Costa på Calvin Klein. Piotrek fortsatte studierna och återanvände Becketts tidigare utbildningsmaterial för att skapa sitt eget präglade läder, som idag har blivit en viktig beståndsdel i deras estetik.
Idag designar Area för en glamourös millennial och visningen under New Yorks modevecka var en av märkets mest omtalade visningar någonsin och vi kan absolut förstå varför!
– När vi designar handlar det alltid om den ”amerikanska drömmen” berättade Piotrek för Another Magazine.
Men det är snarare deras helt egna version av den drömmen, komplett med material som satin och Swarovski-kristaller. Parets höstkollektion 2020 var en av deras mest intensiva hittills – där de utforskat tyger, historia, ny teknik, samarbete och kulturell påverkan genom plagg som verkligen inte ser ut som något annat på marknaden.
Spana in deras kommande kollektion, som är fylld med wow-ögonblick på wow-ögonblick och lägg Area på minnet, för från och med nu kommer vi att se mycket mer av märket!
Se hela Areas höstkollektion 2020 här:
Foto: Imaxtree
LÄS MER:
Vårens viktigaste modetrender 2020
5 trender från modeveckan i New York – se alla stilsäkra looks!