All Blues och Our Legacy slår sig samman för unik och limiterad kollektion
Lagom till Our Legacys årliga Work shop holiday market (en samling unika plagg, accessoarer och konstverk skapade tillsammans med andra kreatörer) överraskar varumärket med den glada nyheten att de i samma veva slår sig samman med inget mindre än det svenska smyckesmärket All Blues. I det samarbetet visas en limiterad kapselkollektion som speglar båda varumärkenas identiteter och grundläggande etik av omarbetade plagg och återvunnet silver.
Återvunna smycken och limiterade plagg i blått
All Blues med sin fantastiska känsla för handgjorda smycken i enkel design visar två unika silversmycken för projektet. Ett armband och ett halsband i mindre upplaga där designen är skapad runt likheterna av de båda märkenas logotyper och med smyckesmärkets signaturkedja. Eftersom våra respektive etos har massor av likheter kändes det lite onödigt att överarbeta designen på smyckena. Det bästa sättet att symbolisera vår gemensamma grund blev våra symboler, säger Fredrik Nathorst från All Blues.
I den andra delen av kapselkollektionen presenterar Our Legacy ett 40-tal plagg som arbetats fram i varumärkets Stockholmsbaserade work shop-ateljé. Plaggen som fått ny design och nytt liv är skapade av gamla prover och deadstock-material. I sann julanda har de unika plaggen sedan handfärgats i en rad olika färger av blått – som en spegling tillbaka till All Blues. Som pricken över i:et pryds även plaggen minivarianter av båda varumärkenas logotyper i sterlingsilver.
All Blues samarbete med Our Legacy finns tillgänglig från och med 1 december 2021 och kapselkollektionen finns i båda varumärkenas butiker och online, men även i Tokyo hos Dover Street Market Ginza. Kollektionen är unik och finns endast i begränsad upplaga.