En första titt på hösten 2023 hos Tiger of Sweden
Mycket har hänt sedan starten 1903 då Tiger of Sweden grundades för hela (håll i dig) 120 år sedan. I höst- och vinterkollektionen för 2023 speglas varumärkets utveckling och vi får följa med på en resa genom tiderna.
Inspirationen – tidens gång, det kungliga slottet och kulturhuset
Kollektionen med namnet Time has told me, är framtagen med inspiration från två av Stockholms mest signifikanta institutioner, det Kungliga slottet och Kulturhuset, för att visa ett möte mellan två olika världar. Den ena något mer sluten än den andra. Bryan Conway, creative director för Tiger of Sweden står bakom den kreativa kollektionen som visar reflektioner över tidens gång. Med en blick bakåt i varumärkets 120 år gamla arkiv visas dess föränderliga karaktär och utveckling, precis som det Kungliga slottet och Kulturhusets.
KOLLEKTIONEN – EN REFLEKTION ÖVer varumärkets 120 år
Hösten hos Tiger of Sweden är en reflektion över varumärkets 120 föränderliga år. Med fortsatt fokus på kvalitetshantverk blandas överdimensionerat skrädderi och lager på lager med skarpa inslag av unika materialval för en iögonfallande konstrast. Glänsande vinyl, omarbetat läder och mönstrad ull möts i en neutral färgpalett av toner som havsgrå, mörkt bläck och kaffe.
Den kända fotografen Eddie Whelan står bakom AW23-kampajen där modeller och Tiger of Sweden-anställda fotas mot konstnärliga bakgrunder inspirerade av Kulturhuset och Svenska slottet. Ta en första titt på hösten 2023 och resan genom tid nedan.