Artikeln innehåller reklamlänkar
Populärt: Bäst i test Se Min Rutin Skönhetsredaktörens favoriter Parfymer Beautytrender Adventskalendrar med skönhet

Årets mest omtalade hudvårdsprodukter på TikTok och Google

19 maj, 2023
TikTok levererar ständigt nya produkthyper – och söks sedan på Google. Men vilka märken och produkter har nu under 2023 fått största uppmärksamhet?
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons
ELLE Beauty: Allt du vill veta om hyaluronsyraBrand logo
ELLE Beauty: Allt du vill veta om hyaluronsyra

TikTok har på senare ritat om hela beautylandskapet – här skapas nya trender, snackisar och otaliga (positiva och negativa) recensioner av skönhetsprodukter.

För det finns miljontals skönhetsprodukter där ute – och vissa av dem får sedan så mycket uppmärksamhet, att de också genererar extremt mycket sök på Google.

Nu har snart ett halvår redan gått av 2023 och varje år gör brittiska apotekskedjan Landys Chemist en stor undersökning för att se vilka skönhetsprodukter som genererar mest sök på Google och trendar mest på både TikTok och Instagram.

Annons

Mest sökta skönhetsprodukten hudvård 2023

Och under årets fyra månader har dessa tre hudvårdsprodukter rönt största möjliga uppmärksamhet:

Pro Collagen Cleansing balm från Elemis

Ranking som den mest populära hudvårdsprodukten så här långt under 2023, är det virala rengöringsbalsamet Pro collagen Cleansing balm från Elemis med 356 700 Google-sökningar Det är den bästsäljande produkten för Elemis.

Rengöringen är en balmig dröm, och kan användas som en dubbelrengöring där Cleansing balm är det första steget. Den finns numera i tre olika doftkompositioner, men alla med samma aromaterapiupplevelse och rengör snällt, mjukt och på djupet utan att huden känns det minsta stram.

Annons

ANNONS Läs mer om produkten och köp den här.

Elemis
Klicka på bilden för att komma direkt till produkten.

Magic cream från Charlotte Tilbury

Den produkt som rankas som den näst mest populära hudvårdsprodukten med 292 300 Google-sökningar är Charlotte Tilburys Magic Cream. Den magiska krämen blev viral på sociala medier och är Charlotte Tilburys absoluta bästsäljare.

@livmanni

A true holy grail skincare product @Charlotte Tilbury #MagicCream #CharlotteTilbury ad

♬ original sound - livmanni

I dagsläget har taggen för produkten 18.5 miljoner visningar på TikTok och generellt får den alltid mycket beröm för sin formula som är fyllig och krämig – den är många makeupartisters go-to för att preppa huden på modeller innan visningar.

Annons

Läs mer om produkten och köp den här.

Magic cream
Klicka på bilden för att komma direkt till produkten.

The Ordinarys Niacinamide 10 % and 1 % zinc serum

Ranking som den tredje mest populära hudvårdsprodukten är prisvärda (89 kr!) The Ordinarys Niacinamide och zink-serum med 170 700 Google-sökningar.

Niacinamid är en form av vitamin B3 som finns i många livsmedel och används ofta i kosttillskott, när det appliceras på huden för att ge sig i kast med akne, stora porer och ger dig en klarare hy.

ANNONS Läs mer och köp produkten här.

Annons
Ordinary niacinamid
Klicka på bilden för att komma direkt till produkten.
Allt du vill veta om skinboosters – ELLEs skönhetsredaktör ger sina bästa tipsBrand logo
Allt du vill veta om skinboosters – ELLEs skönhetsredaktör ger sina bästa tips

Foto: Launchmetrics.com/spotlight

Annons