Glossier Play – nu kommer nytt från populära beautymärket!
Amerikanska Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss (tillika grundaren till beautyforumet Into the gloss) har på kort tid blivit ett av de mest efterfrågade och hypade beautyvarumärkena på senare år.
Med skönhetsprodukter som snabbt blivit kultförklarade och spridits som löpeldar i sociala medier är alla produkter ett resultat av det följare i deras community Into the gloss själva efterfrågat.
Lättanvända, prisvärda, inkluderande, enkla att använda och snygga nog att göra sig värdig en plats i badrumshyllan har flera kultfavoriter som Milky Jelly Cleanser, Boy Brow och Cloud Paint gjort Glossier till en stor snackis i beautyforum världen över.
Och inte mindre har efterfrågan blivit då varumärket endast säljer via sin egen kanal och sajt, det är alltså inte tillgängligt i varuhus eller i bredare distribution. Men sedan ett drygt år tillbaka kan man köpa Glossier via deras svenska sajt, utan att riskera påslag i tullen.
Den 4:e mars avtäcks nu den nya satsningen från Glossier – Glossier Play.
I två år har Glossier nördat ned sig i olika makeupformulas och vässat nyanserna tills de kändes helt rätt. Resultatet är en kollektion makeup med stor dos lekfullhet som ska addera mycket färg och kreativitet till allas våran makeuprutin.
Glossier Play består av:
Colorslide
En technogel ögonpenna i 14 (!) nyanser.
Glitter Gelée
Geléglitter som ger sprakande lyster i fyra nyanser.
Niteshine
En highlighter som går att bygga lager-på-lager i fyra nyanser.
Vinylic Lip
Ett högglansigt läppglans i sex nyanser.
Glossier har tagit inspiration från den där stora boxen med Crayola-kritor man hade när man var liten – den som hade 96 olika färger och en pennvässare i. Att tanken är att man ska kunna applicera samma lekfullhet i sin makeup.
Glossier Play lanseras den 4:e mars.
Läs mer här: