Grattis beautyälskare! Nu inleder Gina Tricot ett samarbete med Sephora
Gina Tricot vill, enligt ett pressmeddelande, ”utmana det gamla och traditionella shoppingsättet”. Modekedjan ”satsar på att ligga i framkant och kittlar med det som efterfrågas mest” genom att utveckla konceptet med fler samarbeten. Näst på tur står den franska kosmetikkedjan Sephora, då beauty och lifestyle är några av de områden som toppar listan för målgruppens största intresseområden.
– Våra kunder älskar smink och Sephora är ett coolt brand som målgruppen ser upp till. De har rätt produktmix och är den starkaste butikskedjan för kosmetik och beauty. Detta blir en helt ny och spännande ”take” på samarbete eftersom vi kopplar ihop kedja med kedja, säger Anna Appelqvist, Brand Director Gina Tricot.
Den 1 juni 2018 flyttar Sephora tillfälligt in i Gina Tricots butiker på Fredsgatan i Göteborg samt Götgatan i Stockholm och Mall of Scandinavia. Här kommer kunden att mötas av makeup-stationer bemannade med Sephoras trendkunniga Beauty Advisers och under ett antal sommaraktiviteter erbjuds alla kunder, i mån av plats, spännande makeovers med festsnygg makeup och weekend-styling.
– Vi är oerhört glada över att få inleda ett samarbete med Gina Tricot. På Sephora har det alltid funnits en tydlig koppling mellan makeup och mode. Då vi ser att vår kund även gillar att shoppa hos Gina Tricot känns detta som en naturlig förlängning av vår strategi. Vi på Sephora vill vara kundens självklara skönhetsdestination och mest älskade beauty-val där du alltid möts av nya spännande upplevelser. Genom samarbetet med Gina Tricot kan vi nu erbjuda våra kunder något helt nytt, vilket känns extra kul, säger Jenni Österlund, General Manager Scandinavia Sephora.
Läs också:
Anine Bing gör designsamarbete med Gina Tricot – här shoppar du alla plagg
Mingel: Glitter och fest på Gina tricots power girl-gala
Gina Tricot fyller 20 år – så firar man
Foto Gina Tricot