Populärt: Bäst i test Se Min Rutin Skönhetsredaktörens favoriter Parfymer Beautytrender Adventskalendrar med skönhet

Kicks öppnar gigantisk flagship-butik – med tre våningar beauty

24 jan, 2019
Nu öppnar Kicks sin första flagship-butik i Stockholm! Ett beautymecka där skräddarsydda skönhetsbehandlingar och 230 varumärken samlas på tre våningar. ELLE har tagit en rundtur och plockar de skönaste russinen ur kakan.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Nya nischade, men också klassiska, exklusiva och välkända varumärken, utspritt på tre våningar och 1 500 rymliga kvadratmeter – nu öppnar beautyudestinationen Kicks nya flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm.

Sedan tidigare har Kicks flagship-stores i Malmö, Göteborg och Oslo – Stockholm blir nu fjärde butiken som också blir den största i Norden.

Interiör på Kicks nya flagship store.

På mellanplanet finns mer selektiva varumärken som Laura Mercier, Urban Decay och Guerlain. För första gången i Sverige öppnar även Nars en helt egen disk med komplett sortiment.

Annons

Satsar på skönhetsbehandlingar

I butiken har man även satsat stort på skönhetsbehandlingar av många olika slag. Här finns hudvårdsbehandlingar hos Dermalogica och Exuviance, samt en minihårsalong och konceptbutik av Björn Axén.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Dermalogica säljs på Kicks nya flagship store.

Kicks lanserar även en ny skräddarsydd tjänst med en så kallad  Personal beauty shopper. Butiken kan erbjuda totalt 10 olika makeuptjänster, från quick fix till avancerad festmakeup. Det finns även en Nail Bar i samarbete med Depend & REQ och Brow Bar i samarbete med The Brow Gal som trådar och färgar bryn.

Annons
En sminkstol och spegel på Kicks nya flagship store.

Även doftrummet har fått finbesök – förutom att kunder erbjuds doftkonsultationer och allt från traditionella till kommersiella dofter, finns mer nischade varumärken som Le Labo, Byredo och Jo Malone med egna diskar.

En rulltrappa inne på Kicks som består av tre våningar.

Parfymavdelningen med Le Labo, Jo Malone och Byredo.

Annons
Byredo-parfymer på Kicks nya flagship-butik.

– Nytt för Flagship Store Gallerian är att vi kommer ha ännu större fokus på hudvård och professionell hårvård. All personal inom hudvård är utbildade hudterapeuter. Det är också jättekul att vi breddar vårt sortiment med många nya starka varumärken, inte minst inom doft och makeup, säger Freddy Sobin som är VD på Kicks.

Freddy Sobin, VD på Kicks.
Freddy Sobin, VD på Kicks.

Butiken har varit smygöppen sedan början av december, men är klar och invigdes i sin helhet den 24 januari.

Läs mer:

Pretty in pink – smygstarta våren med 2019 års makeup-favoriter

9 beautynyheter vi verkligen ser fram emot under 2019

Annons