Kicks öppnar gigantisk flagship-butik – med tre våningar beauty
Nya nischade, men också klassiska, exklusiva och välkända varumärken, utspritt på tre våningar och 1 500 rymliga kvadratmeter – nu öppnar beautyudestinationen Kicks nya flaggskeppsbutik i Gallerian på Hamngatan i Stockholm.
Sedan tidigare har Kicks flagship-stores i Malmö, Göteborg och Oslo – Stockholm blir nu fjärde butiken som också blir den största i Norden.
På mellanplanet finns mer selektiva varumärken som Laura Mercier, Urban Decay och Guerlain. För första gången i Sverige öppnar även Nars en helt egen disk med komplett sortiment.
Satsar på skönhetsbehandlingar
I butiken har man även satsat stort på skönhetsbehandlingar av många olika slag. Här finns hudvårdsbehandlingar hos Dermalogica och Exuviance, samt en minihårsalong och konceptbutik av Björn Axén.
Kicks lanserar även en ny skräddarsydd tjänst med en så kallad Personal beauty shopper. Butiken kan erbjuda totalt 10 olika makeuptjänster, från quick fix till avancerad festmakeup. Det finns även en Nail Bar i samarbete med Depend & REQ och Brow Bar i samarbete med The Brow Gal som trådar och färgar bryn.
Även doftrummet har fått finbesök – förutom att kunder erbjuds doftkonsultationer och allt från traditionella till kommersiella dofter, finns mer nischade varumärken som Le Labo, Byredo och Jo Malone med egna diskar.
Parfymavdelningen med Le Labo, Jo Malone och Byredo.
– Nytt för Flagship Store Gallerian är att vi kommer ha ännu större fokus på hudvård och professionell hårvård. All personal inom hudvård är utbildade hudterapeuter. Det är också jättekul att vi breddar vårt sortiment med många nya starka varumärken, inte minst inom doft och makeup, säger Freddy Sobin som är VD på Kicks.
Butiken har varit smygöppen sedan början av december, men är klar och invigdes i sin helhet den 24 januari.