Hyllade skönhetsmärket Kosas kommer till Sverige – allt om lanseringen
Med bästsäljare som Revealer Concealer, DreamBeam SPF 40 PA++++ och Cloud Set Setting Powder har det amerikanska märket Kosas blivit ett hyllat beautymärke att räkna med. Produkterna, som kombinerar hudvård och makeup i ett, har blivit en snackis på TikTok, men är också en favorit hos kändisar som Kate Hudson, Gwyneth Paltrow och inte minst Hailey Bieber som gjorde concealern Revealer Concealer viral över en natt. Nu kommer produkterna till den svenska marknaden – och du behöver inte vänta länge!
Kosas släpps i Sverige – allt om lanseringen
Det amerikanska beautymärke Kosas grundades 2015 av Sheena Yaitanes och fokuserar på att kombinera makeup med hudvård.
– Vi är ett märke som är hundra procent hudvård men samtidigt hundra procent makeup, vilket jag tror gör oss så uppskattade. Alla våra produkter innehåller vårdande ingredienser så du får den direkta effekten av makeup, men huden vårdas också under längre tid, säger Lorraine Clough, Head of marketing UK, på Kosas.
Förutom makeup har märket även hudvård, kroppsvård och makeupborstar i sitt sortiment.
Bästsäljare från Kosas
Den mest populära produkten från märket är Revealer Concealer, där det säljs en concealer var 19:e sekund världen över. Concealern, som täcker rodnad, mörka ringar och blemmor, verkar samtidigt vårdande med bland annat hyaluronsyra och koffein.
En annan bästsäljare från märket är DreamBeam SPF 40 PA++++, en multiverkande spf som även innehåller peptider, hyaluronsyra och ceramider. På topplistan bland bästsäljare finns även Plump + Juicy Vegan Collagen Spray-On Serum, ett serum i mist-form samt settingpudret Cloud Set Setting Powder.
Var kan man köpa Kosas?
Glädjande nyheter – du behöver inte vänta länge på att märket når svensk mark. Sminkmärket kommer att säljas exklusivt på Sephora och sephora.se från och med mitten av mars.
– Vi är så glada över att äntligen komma till Sverige! Vi har hört att märket är väldigt efterfrågat och många köper med sig produkter på resor från USA eller UK, så det känns verkligen som att det är på tiden. Det är så viktigt att det finns möjlighet att kunna gå till en butik och få möjlighet att klämma och känna på produkterna, säger Lorraine Clough.
Foto: Launchmetrics/Spotlight, Kosas