Lady Gaga lanserar skönhetsmärket Haus Laboratories
Redan i maj förra året började det spekuleras i om Lady Gaga var på gång att lansera ett eget skönhetsmärke. Det efter att observanta fans upptäckt att artistens bolag Ate My Heart Inc ansökt om varumärkesnamnet Haus Beauty. Angivna områden för det nya varumärket var enligt ansökan; smink, parfymer och hudvård.
Ett par månader senare upptäcktes hausbeauty.com, men till mångas besvikelse bestod hemsidan då bara av en tom, svart yta där man kunde fylla i sin mejladress för mer info framöver. Snabbt började internet spekulera i vad som kunde vara på gång – och äntligen kommer Lady Gaga med besked. Ryktena stämmer, hon ska lansera ett eget skönhetsmärke.
Lady Gaga lanserar Haus Laboratories
Det var på Instagram som Lady Gaga först offentliggjorde nyheten om sitt varumärke, som hon valt att döpa till Haus Laboratories. Alltså inte Haus Beauty som det spekulerades i först.
I inlägget skriver världsstjärnan att hon som ung aldrig kände sig vacker och att hon kämpade med att hitta både sin inre och yttre skönhet. Något som ledde till att hon efter ett tag upptäckte kraften i smink.
”Ibland kommer skönhet inte naturligt inifrån. Men jag är tacksam över att smink triggade igång ett mod inom mig som jag inte visste att jag hade”, skriver hon bland annat på Instagram.
Produkterna kommer säljas på Amazon
Enligt Business of Fashion har Lady Gaga valt Amazon som exklusiv samarbetspartner till sitt nya skönhetsmärke. Det innebär också att Haus Laboratories blir första större beautyvarumärket att säljas exklusivt på den amerikanska e-handelstjänsten. Till en början kommer produkterna att säljas i nio länder, spritt över tre kontinenter.
Enligt uppgifter är lanseringsdatumet satt till september i år, men redan från och med den 15 juli ska det gå åt förbeställa produkter.
Foto: TT