Lorentz släpper egen parfym: "Lite som Gucci"
I väntan på fullängdsuppföljaren till Kärlekslåtar – nu kan du lukta som Lorentz! Eller åtminstone som Lorentz vill att du ska lukta. Den 3 november släpper han sin egen parfym Acqua Di Losó tillsammans med modebutiken APLACE och svenska parfymhuset Collect & Bottle.
Inspirationen är hämtad från 90-talets parfymepok som symboliserades av lyxiga märken och ogenerad reklam – fast i en modern tappning: parfymen är unisex. För Lorentz-fans är namnvalet bekant, Acqua di Losó är namnet på ett spår från senaste albumet och tankar på en egen parfym har funnit sedan dess.
Lorentz, har storslagna planer för sin parfymsatsning.
– Parfymen är, förutom en konstnärlig yttring, ännu ett steg i att bygga namnet Lorentz. Förhoppningen är att vi blir ett hus som går vidare i generationer, lite som Gucci.
Cafés Joakim Almén tog ett snack med Lorentz om parfymsatsningen.
Hur låter det när Lorentz – med egna ord – beskriver doften av sin egen parfym?
– Luxury är enda ordet som jag kan beskriva den med.
Namnet är ju väldigt lik Giorgio Armanis ”Acqua Di Gio” – vilken parfym har inspirerat din egen parfym?
– Namnet är inspirerat av Giorgio men doften är nog mer Lorenzo Villoresi.
Hur luktade den unge – säg 15-16 åriga – Lorentz?
– Hade bara Giorgio.
Vad har du på dig (OBS! kläder, inte parfym) på vinterns fester?
– Bland annat min svarta Moschinorock, längesen jag tog ut den.
Instagram-mannen @danielhallberg har dig som en av sina mer pricksäkra imitationer, vad tycker du om hans imitationer?
– Jag tycker att hans Håkan-imiationer är bättre men tycker mycket om de han gör på mig också.
Vad har du på gång framöver?
– Hemligt just nu hehe, men jag hör av mig! (Shout out till ELLE, jag har alltid velat vara med i ELLE).
Kul på Instagram-mannen Daniel Hallberg har gjort succé med sina imitationer av, bland andra, Lorentz.
Lorentz parfym Acqua Di Losó säljs i limiterad upplaga i APLACE butiker och på Aplace.com från 3 november.
Artikel av Café.se