Kicks slutar med retusch och Ariana Grandes spacemakeup i Sverige – här är månadens beautysnackisar
Skönhetsvärlden sover aldrig – mellan designsamarbeten, limited editions, nya kampanjansikten och de hetaste evenemangen, händer det alltid en hel del i skönhetens värld.
Det är där ELLEs beautybulletin kommer in. Här hittar du allt som rör branschnyheter – en destination för de senaste skönhetshändelserna.
De senaste kändismodellerna, nya samarbeten eller nya destinationerna där du vill handla, – nu samlar vi allt på ett ställe. Här är månadens alla senaste skönhetsnyheter:
Kicks slutar med retusch
Från och med årsskiftet har KICKS slutat retuschera allt egenproducerat bild- och filmmaterial för såväl bolagets reklamkampanjer som content.
Kicks har gått ut med att de skärper sin policy vilket innebär att bolaget inte längre retuscherar egenproducerade bilder och filmer, förutom ljus- och färgjustering, dock aldrig någon del av modellen. Vidare ställer de även krav på att influencers som de samarbetar med för bolagets räkning inte retuscherar sitt material.
Elliot Page och ASAP Rocky är nya ansikten för Gucci guilty
Oscarsnominerad skådespelare, regissör och producent – men nu är också Elliot Page ett av tre nya ansikten för Guccis ikoniska parfym Gucci Guilty. En parfym som blivit en av Guccis mest och bäst säljande dofter och som nu under våren ska profileras av inte mindre än tre stjärnor.
Förutom Elliot Page kommer även Rihannas hubby – grammynominerade musikern och (snart) tvåbarnspappan A$AP Rocky.
Och Golden Globe and Emmy Award-vinnade skådespelerskan Julia Garner kommer även att synas i kampanjen.
Och i sann Gucci-anda ska de alla "personifiera en ode till självacceptans, vänskap och kärlek i alla dess former genom en berättelse om ömhet, fantasi och nyfikenhet."
Ariana Grande lanserar r.e.m beauty i Sverige
Ariana har landat med sitt rymdskepp till makeup i Sverige – hennes makeup/skincareinfluerade skönhetsmärke r.e.m beauty har nämligen seglat in på Sephora.
Arianas r.e.m beauty lanserades i höstas i USA och kommer nu brett över Europa med sina "spaciga" förpackningar, metalliska skuggor och vibrerande glans.
Insprationen är inte svår att se – rymden – och såklart finns Arianas signaturlook, eyelinern med som produkt. Eller som Ariana själv säger: "Det handlar om att uttrycka sig själv, 60-talsnostalgi och klassisk skönhet genom kraftig ögon-make, glowig hud och läppar som tar looken till nästa niva."
Whitney Peak är Chanels nya parfymmusa
Chanels unga version av N°8 – Coco Mademoiselle har, efter mångårig vänskap med Kiera Knigtley, signat en ny stjärna och ansikte till sina kampanjer i kanadensiska skådespelerskan Whitney Peak.
Whitney Peak fick en av huvudrollerna i omstarten av Gossip Girl-serien och spelade även huvudrollen i Hocus Pocus 2. För Chanel har hon redan varit varumärkesambassadör för den amerikanska marknaden, sedan musa för kampanjen 22 Handbag. Och enligt Chanel var valet enkelt då: "Whitney Peaks glädje, ande och energi smittar av sig. "
MAC x Richard Quinn i modemakeupmässigt samarbete
Hans värld är kombinerad av lika mycket mode som konstnärskap – och nu har makeupmärket Mac valt att ta fram årets vårkollektion i samarbete med en av våra största modedesigners: Richard Quinn.
Mac har i många år hyllat och jobbat tätt ihop med Richard Quinn bakom kulisserna på fashionweek.
”Jag ville skapa en kollektion som speglar min kärlek för engelsk blomster och fransk couture. Signaturen för min design har alltid varit en kombination av färg och hantverk”, säger Quinn.
Kollektionen lanseras nu i mars.
Mantle höjer rösten med Punch In The Facial- kampanj
Hudvårdsmärket Mantle har gjort en rikstäckande undersökning i samarbete med Demoskop där det visat sig att var femte kvinna någon gång fått en oombedd rekommendation till att förändra något i sitt ansikte under en behandling på salong – och att över hälften av kvinnorna sedan också valde att utföra dem
– Jag fick själv en oombedd rekommendation under en ansiktsbehandling om att göra estetiska ingrepp för att motverka rynkor, och vid den tidpunkten var jag bara 22 år. Flera kvinnor i vårt community berättade att de också hade gått på en ansiktsbehandling for att må bra och ta hand om sig själva, men efterat känt sig mer osäkra kring sitt utseende och ibland fått helt nya komplex, sager Stina Lönnkvist, medgrundare av Mantle.
Med kampanjen Punch in the facial tar man strid mot att få oombedda rekommendationer.
– Vi valde att göra en rikstäckande undersökning for att se hur vanligt det har faktiskt är. Vi dömer ingen som väljer att göra skönhetsingrepp, men tycker att det ska vara kvinnans egna val, utan yttre påtryckningar, säger Josefin Landgard, medgrundare och VD på Mantle.