Noomi Rapaces nysatsning – lanserar doftkoncept
Med tydlig inriktning på kreativ innovation är helt nya och exklusiva Now Collective Products redo för lansering. I oktober släpper varumärket doftlinjen N.C.P. Olfactives, som består av sju parfymer sammansatta på det franska parfymhuset Givaudan. Genom sitt layeringkoncept möjliggör N.C.P. Olfactives unika doftkombinationer som kan anpassas efter sinnesstämning och livets alla tillfällen.
– Parfym är som en förlängning av mig, det skyddar mig och det gör mig starkare. Det är som min egen ande, jag kan bestämma hur folk påverkas av min närvaro. Jag känner mig stärkt av doften jag själv skapat och min unika doft förstärker min egen aura. Layering och unisex aspekten hos våra dofter är så viktig för mig. Att verkligen kunna skapa din egen doft är enormt befriande! Parfym är en speciell del av dig … den behöver vara personlig, berättar Noomi Rapace.
Nytt koncept som ska revolutionera parfymbranschen
Teamet bakom varumärket och konceptet som ska revolutionera parfymbranschen består av Noomi Rapace i rollen som Creative Director, skönhetsentreprenören Steve Terry, entreprenören och världsmästare i slalom Jonas Nilsson samt medieentreprenören Ash Pournouri.
Ett doftsamarbete med Yann Vasnier på Givaudan
Parfymkollektionen innefattas av både lättare till tyngre dofter, vilket tydligt gestaltas genom intensiteten av de grafiska strecken på parfymflaskan. Parfymerna är noggrant framtagna från grunden tillsammans med Yann Vasnier, N.C.P. ́s egna Head Perfumer på det franska parfymhuset Givaudan.
I samband med lanseringen av de första sju dofterna släpper N.C.P. Olfactives den ultimata doftaccessoaren The Piece, ett limiterat och exklusivt halsband som är designad av Noomi Rapace för att kunna bära med sig signaturdoften Leather and Vetiver. The Piece kommer i både svart och guld och har plats för en 5ml roll-on ampull som placeras diskret i en hylsa.
N.C.P Olfactive finns på NK i Stockholm och Göteborg, samt på utvalda Kicksbutiker i Sverige.
Foto IBL