Så bra är Glossiers "nya" brynprodukt
Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss – tillika grundaren till beautyforumet Into the gloss – har på sex år skapat ett av de mest efterfrågade och hypade beautyvarumärkena på senare år.
Säkert har du hört om deras senaste hype, serum-i-olja-hybriden Futuredew, eller piffat med deras klassiska färgtuber Cloud paint på läppar eller kinder.
Endast sålt via deras egen sajt och med produkter som snabbt blivit kultförklarade och spridits som löpeldar i sociala medier är alla produkter ett resultat av det följare i deras community Into the gloss själva efterfrågat.
Och just det, att det är beautyprodukter som användare själv känner ett behov av och efterlyser, tycks vara en stor del i succéreceptet för Glossier.
En av deras ikoniska och absolut bästsäljande produkter är brynpomadan Boy Brow. Den lanserades redan 2015 och har fått en fanskara med celebriteter som Beyoncé, SZA, Hillary Duff, Rosie Huntington Whiteley, Liv Tyler och Timothée Chalamet. Hittills har Glossier sålt nästan 4 miljoner Boy Brows.
Boy brow designades för att ge brynen en omedelbart polerade bryn med hållbarhet i ett steg. Det är en liten borste som är lätt att applicera med, och tack vare en krämig formula, med eller utan pigment får man både färg och fixering som kan liknas effekten du får av bryntrenden ”soap brows”.
Den kommer sedan tidigare i toner kopplade till hårfärg i blond, brun, svart och en genomskinlig.
Och nyheten är nu att man lanserar tonen Auburn med rödbruna pigment för att förbättra bryn med subtil färg.
Samma krämiga och hållbara formula som verkligen får brynen att sitta på plats, med fyllig form.
Glossier Boy brow i Auburn har precis lanserats och går från 15/9 att köpa här.
LÄS MER: