Beautysnackisen som ersätter sheetmasken är här!
Från dammig plats på skönhetshyllan till ett av de senaste årens allra mest populära beautyprodukter. Ansiktsmasken, och sheetmasken i synnerhet har blivit varje beautyjunkies bästa vän!
Och nu i dagarna lanseras masken i absolut 2.0-version. En produkt som redan blivit en enorm hype i sociala medier och som nu lanseras i Sverige.
Detta är Foreo
Foreo är ett svenskt företag, sedan 2013 känt främst för sina rengöringsmaskiner ANNONS Luna och ANNONS Luna play som nu tar masken till ny nivå med sin hightech-mask-maskin UFO.
Maskinen som kommer i flera olika färger har först och främst tre olika LED-ljus som den växlar i mellan under den 90 sekunder långa behandlingen: Grönt som ska ge jämnare hudton, , blått som har antibakteriell effekt på t ex acne, samt rött ljus som stimulerar kollagenproduktionen.
Maskinen kopplas först upp till en Foreo-app i en telefon. Man startar sedan maskinen genom att trycka på en knapp och sedan öppna en förpackning med tillhörande små sheetmasks som fästs på baksidan av UFO:n.
Maskerna säljs i en egen förpackning och kommer nuläget i två olika versioner, en för dagen och en för natten – gjorda i Sydkorea och innehåller allt från fruktextrakt till växtoljor.
När den lilla masken väl fästs på maskinen masserar man den efter ett program som automatiskt sätter i gång, 90 sekunder över hela ansiktet. Maskinen pulserar även lätt, samt växlar mellan värme och kyla för att få ingredienserna i masken att penetrera bättre.
Med andra ord, lite som att skapa en minisalong och ansiktsbehandling hemma.
Förlanseras på NK den 18 april och finns sedan tillgänglig hos bland annat Kicks och Lyko i maj. 2 795 kr, maskerna kommer i sjupack och kostar 99 kr.