Skönhet är en konst (på NK till exempel)
I måndags smygstartade NK-varuhusens skönhetsavdelningar vårens kampanj Skönhet är en konst. På NK kosmetik visas många (förväntade) blivande klassiker upp. Inspirationen är hämtad från kända konstnärer som Salvador Dalí, Roy Lichtenstein och Mark Rothko.
Bland annat presenteras flera nya dofter, till exempel Balenciagas Balenciaga Paris (säljs exklusivt på NK Stockholm) och Guccis senaste damdoft, Flora by Gucci Eau Fraîche. Fram till den 5 april visas Dior sin ikoniska läppstiftkollektion Dior addict.
På båda varuhusen kommer det att finnas specialerbjudanden, mindre konstutställningar och om du vill kan du boka in en kostnadsfri make up hos makeupartister på plats.
Kampanjen pågår på NK både i Stockholm och Göteborg pågår mellan den 28 mars – 17 april.
av CHARLOTTE WEHTJE och LISA ARNELL
Makeup lagd med inspiration från Roy Lichtenstein.
Makeup lagd med inspiration från abstrakta expressionisten Mark Rothko.
Makeup lagd med inspiration från Salvador Dalí.
Fotograf: Johan Scarisbrick
Makeupartist: Linda Öhrström
Hår: Dejan Cekanovic