Superhajpade Glossier lanseras ÄNTLIGEN i Sverige!
Glossier, grundat 2014 av Emily Weiss – tillika grundaren till beautyforumet Into the gloss – har på kort tid skapat ett av de mest efterfrågade och hypade beautyvarumärkena på senare år.
Endast sålt via deras egen sajt och med produkter som snabbt blivit kultförklarade och spridits som löpeldar i sociala medier är alla produkter ett resultat av det följare i deras community Into the gloss själva efterfrågat.
Glossier lanseras i Sverige
Lättanvända, inkluderande, enkla att använda och snygga nog att göra sig värdiga en plats i badrumshyllan har flera kultfavoriter som Milky Jelly Cleanser, Boy Brow och Cloud Paint gjort Glossier till en av de största snackisarna i beautyforum världen över. Och inte mindre har efterfrågan blivit då varumärket ENDAST sålt via sin egen kanal och sajt, främst i USA, alltså inte finns tillgängligt i varuhus eller till bredare distribution. Tills nu!
”Glossier är mer än bara produkter, det är ett community. Vi har fans över hela världen som, oavsett om de provat en Glossier-produkt eller inte, engagerar sig och interagerar med oss varje dag – på sociala medier eller på Into The Gloss. Som ett företag som sätter kunden i första hand ligger dessa konversationer i centrum för allt vi gör. Vi är glada att göra Glossier tillgängligt för vårt växande community i Sverige – vi är angelägna om att de ska få uppleva och njuta av produkterna som de redan är en inspiration för,” säger Emily Weiss, grundare och CEO på Glossier.
Cloud paint, den perfekta tinten för kinden är en av bästsäljarna. Går lätt att skräddarsy och blir perfekt naturlig på kinden.
Glossier kommer börja säljas och skickas till Sverige via deras egen hemsida under juni månad.