ANNONSSAMARBETE MED CAROLINA HERRERA

En högklackad klassiker – här är sommarens doftlansering

17 jul, 2024
AvJenny Thorell
Med en stilren stilettklack trippar Carolina Herrera vidare med sin succéparfym Good Girl. I den senaste versionen Good Girl Blush Elixir blandas en unik och feminin doftsignatur som är både mystisk och lockande. ELLE har träffat märkets ambassadör i Sverige, Janni Delér som ger sin syn på doft och livet som influencer.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!

Det senaste tillskottet i designern Carolina Herreras populära Good Girl-serie vill visa upp de olika sidorna av kvinnor – det ljusa, det mörka, det maskulina och feminina. En kvinna är aldrig ensidig i Carolina Herreras värld.

Den ikoniska parfymflaskan i form av en högklackad sko som gjorde sitt intåg i parfymvärlden 2016 har blivit en av världens mest sålda, och nyversionen, Good Girl Blush Elixir är en sensuell och kraftfull tolkning av sin föregångare Good Girl Blush med en förförisk och gnistrande blandning av rosor, vanilj och patchouli. Den livfulla och kvinnliga parfymen är ett signum för modehuset Carolina Herrera, och precis som sin föregångare är det en doft som står ut.

När den unga Carolina Herrera som föddes i Venezuela kom till New York på 80-talet sågs hon ofta mingla med dåtidens största influerare som Mick och Bianca Jagger och Andy Warhol, och hon toppade ständigt magasinens bäst klädda listor. När hennes nära vän, Diana Vreeland, den legendariska chefredaktören för amerikanska Vogue uppmuntrade henne att starta eget föll bitarna på plats. Caroline Herrera blev snabbt en av modevärldens största namn och hennes klassiska och kvinnliga stil har synts på ikoner genom alla tider, från Jackie Onassis till Taylor Swift.

För Carolina Herrera är det kreativa skapandet av dofter lika grundläggande som arbetet med en ny modekollektion. Med elegans och oräddhet speglar Caroline Herrera den moderna kvinnan och känslan för detaljer utmärker både innehållet som valts med fingertoppskänsla och den dramatiska flaskan, som skapar ha-begär.

ELLE fick en pratstund med stilsäkra Janni Delér som är parfymens ambassadör i Sverige, och precis som Good Girl Blush Elixir bjuder livet som influenecer på många olika sidor.

I livet som influencer och i en bransch som drivs av många starka kvinnor – finns det några utmaningar när det gäller att visa upp alla dina olika sidor?

– Jag ser det inte som en utmaning, jag tror att alla är så unika och har olika sidor och att det finns plats för alla. Jag älskar att följa starka kvinnor, det är så inspirerande att se hur olika vi alla är men samtidigt så lika på många sätt. Mycket inspirerande!

När känner du dig som mest förförisk och feminin?

– Förmodligen efter en lång dusch, efter att jag har använt alla mina krämer och body lotions, och när jag känner mig utvilad. Att ta på sig en fin outfit, sminka sig och lukta gott är när jag känner mig som mest förförisk, helt klart!

Vad tror du gör kopplingen mellan doft och sensualitet?

– Den sätter stämningen i allt, den kan ge dig olika känslor beroende på doft. Jag gillar att ha en för dagtid, en för natten, en för sommarmånaderna och så vidare. Det hjälper mig bara att komma i rätt stämning och att skapa en känsla som du vill att folk ska känna när de möter dig och känner doften.

När känner du dig som mest handlingskraftig?

– Efter en hel dag med mina barn, när jag har gjort roliga saker med dem och bara gjort deras dag. Även efter en bra arbetsdag, när jag har fått mycket gjort eller haft ett bra möte – det får mig alltid att känna mig stärkt.

Hur skulle du beskriva den perfekta dejten?

– Den perfekta dejten skulle vara att gå ut och ta en drink i solnedgången, sedan äta en god middag och efter det ta en promenad och bara prata om livet. Det behöver inte vara mer än så!