Lunar vill bli Sveriges nya vardagsbank – lanserades med en exklusiv kväll på SoHo House
Den digitala utmanarbanken Lunar satsar nu stort på Sverige med sitt nya koncept ”Bank Smarter”. Med kampanjen siktar Lunar på att omdefiniera den svenska bankmarknaden och ge dig en smartare, enklare och smidigare bankupplevelse.
För att fira lanseringen anordnades ett exklusivt event på SoHo House. Under kvällen diskuterades bland annat sambandet mellan lycka och ekonomi och hur kontroll och översikt kan bidra till en mer välbalanserad vardag och stärkt självförtroende i att hantera sin ekonomi. På plats fanns över 100 opinionsbildare, influencers och press.
Din nya vardagsbank
Under kvällen modererade entreprenören och investerarprofilen Andra Farhad engagerande diskussioner och samtal på scenen. Lunars VD och grundare, Ken Villum Klausen, höll en inspirerande presentation om Lunars vision om att bli den främsta vardagsbanken i Norden.
Därefter delade ekonomen och lyckoprofessorn Micael Dahlén med sig av sina insikter om hur lycka och pengar flätas samman. Lunars teknikchef, Kåre Kjelstrøm, och Ted Schönbeck, Teknikchef för Google i Norden, delade sina tankar om framtidens bankväsende och dess kopplingar till artificiell intelligens.
Under eventet serverades läckra tilltugg, lyxiga drinkar och en härlig middag. Kvällen bjöd på massor av inspiration och information – en riktig succé! Eventet anordnades av Hoss Agency.
Läs mer om Lunar och hur du kan börja spara, investera och omfamna ett nytt sätt att hantera din vardagsekonomi här.