The Ordinary slår tillbaka mot köphetsen: öppnar pop-up med fokus på välmående
Stress, brådska och impulsköp. Det är den negativa baksidan av Black Friday som många av oss fått erfara, och som hudvårdsmärket The Ordinary tar avstånd från. Medan andra varumärken förbereder sig för en av årets största konsumtionsdagar, väljer The Ordinary sedan fem år tillbaka att stänga sina butiker under Black Friday.
I år tar man det steget längre genom att öppna upp en ny pop up, som ska vara en frizon från stressen och pressen som shoppinghelgen kan innebära. Pop-upen finns på Norrmalmstorg i hjärtat av Stockholm och är öppen för alla.
Testa gratis produkter
I The Ordinarys pop-up kan du som besökare delta i andningssessioner som främjar inre lugn, ta del av personliga hudvårdskonsultationer med The Ordinarys experter, samt avnjuta en kopp värmande te i den lugnande miljön. Då syftet med pop-upen är att ta en paus från konsumtion och uppmuntra till att handla mindre, och med mer eftertanke, kommer det inte att säljas produkter i den. Istället kommer besökare gratis få ta del av utvalda produkter att testa i lugn och ro hemma.
– Vi insåg att vi med Black Friday oavsiktligt hade blivit en del av en miljö präglad av hype, stress och snabba köp – känslor och ord som inte stämmer överens med vilka vi är. DECIEM (moderbolaget till The Ordinary, reds. anm.) grundades på principen att göra allt som andra inte gör, och när vi reflekterade insåg vi att Black Friday hade tagit oss för långt bort från våra viktiga grundvärderingar. Vi strävar efter att vara vänliga mot våra medarbetare, partners och planeten och genom detta ställningstagande hoppas vi kunna leva upp till det. Vi är överväldigade av mottagandet och stödet från vårt community, liksom från alla de som upptäckt DECIEM genom vår ståndpunkt, säger Nicola Kilner, medgrundare.
The Ordinarys pop-up har öppet från 28 november till 2 december mellan klockan 10-18, på Norrmalmstorg 14 i Stockholm.