Ikea döper om sina möbler – efter de vanligaste googlesökningarna
Google har blivit vår läkare, kock, hantverkare och mycket, mycket annat. Allt vi behöver hjälp med ligger endast en sökning bort, och det har Ikea tagit fasta på i sin senaste kampanj ”Där livet händer”.
Vi har redan sett de radikalt annorlunda reklamfilmerna som visar just det, hur livet händer, på alla tänkbara sätt. Och nu får vi nästa del i kampanjen, där Ikea har döpt om 100 produkter till hundra av de mest googlade familjerelationsproblemen.
Läs också: 5 trendiga Ikeahacks – så fixar du dem
Tycker du att din dotter har det alldeles för rörigt i sitt rum? Då kanske stolen MIN TONÅRSSDOTTER SLÄNGER KLÄDER PÅ GOLVET kan vara av intresse?
Eller har du svårt att sova på grund av en snarkande sambo? Då skulle du säkert ha användning för dagbädden MIN SAMBO SNARKAR.
Vad Ikea låtit göra är en spegelsajt, som alltså ser ut exakt som deras vanliga, men där möblerna har namn baserade på dessa Googlesökningar. Och vill du köpa MIN SAMBO SNARKAR går det utmärkt att göra det direkt från spegelsajten också, som då dirigerar dig till Ikeas riktiga sajt.
Läs också: 5 sätt att hitta de bästa kvalitetsmöblerna på Ikea
Du kan också köpa till exempel doftljuset HAN STÄNGER INTE DÖRREN, sängbrickan HUR VET MAN ATT EN KILLE ÄR INTRESSERAD och tamburinen MINA BARN LYSSNAR INTE PÅ MIG.
Här är några andra sökningar man kan göra:
- Min man somnar i soffan
- Min syster tar mina saker
- Hon vill inte kramas
- Min son spelar för mycket
- Hitta tillbaka till varandra
- Hur övertalar man sina föräldrar
- För mycket skärmtid
- Varför kan män inte öppna sig