Nu storsatsar Grandpa på inredning – med eget märke
Grandpas satsning på inredning når nya höjder. Nu lanseras det egna varumärket Low Key som fokuserar på just inredning och livsstil.
– Vi har länge funderat på att dra igång en egenproduktion av något slag. Tidigare har tankarna gått att producera en egen klädlinje men vi har inte riktigt brunnit för det. Dels så finns det så oerhört många duktiga kläddesigners och vi tyckte väl knappast att vi kunde tillföra något där, säger Jonas Pelz, ägare av Grandpa och kreativt ansvarig för det nya varumärket.
– Att starta ett inredningsvarumärke låg oss varmare om hjärtat. Vi såg också ett behov av det vi gör, må hända inte steg ett i Maslows behovstrappa men ändå…
Det nya varumärket ger Grandpa möjligheten att vara med i processen från idé till verklighet och påverka alla steg där i mellan.
– För oss handlar det lika mycket om bättre marginaler som att själva kunna påverka vårt sortiment och se till att producera rätt saker på rätt sätt, säger Jonas.
Just tillverkningen har varit en viktig del i den nya satsningen som har ett tydligt hållbarhetstänk.
– Vår målsättning är ett hållbart varumärke med fokus på kvalitet och med så lokal produktion som möjligt. Flera av våra produkter kommer vara tillverkade i Sverige.
Alla produkter influeras av det moderna Skandinavien samt 60- och 70-tal. I sortimentet finns allt från hangjorda doftljus till skärbrädor, läderfodral och posters. Allt kommer säljas i Grandpas butiker och på grandpa.se.
Foto: Grandpa/Low Key