Prins Carl Philips nya glas hyllas av Forbes
I februari kunde vi som första svenska media berätta om prins Carl Philips och Oscar Kylbergs nya glaskollektion. Samma månad träffades köpare, designers och utställare från hela världen i Frankfurt för att ta del av Ambiente-mässan. Mässan välkomnade 137 000 köpare från 143 länder. Allt för att införa nya hemprodukter, trender och innovationer. Designduon med prins Carl Philip och Oscar Kylberg var på plats för att visa upp sin glaskollektion, framtagen tillsammans med den internationellt erkända tyska glastillverkaren Zwiesel.
I veckan listade tidningen Forbes sina ”7 måste ha-prylar för lyxhem”. En lista baserad på de produkter som visades under mässan. Och Bernadotte & Kylbergs design hamnar högst upp!
Forbes motiverar placeringen med att märket designat en glaskollektion där design möter funktion. Forbes beskriver även kollektionen med orden ”tidlöst, delikat och raffinerat”.
De två glasserierna Air och Air Sense innefattar tio olika glas vardera, för vatten, chardonnay, riesling, rött vin, bordeaux, burgundy, champagne och dessertvin samt en tumbler och ett coupeglas. Även dekanterare för rött och vitt vin ingår i kollektionen.
Av: Lisa Segerson
Artikeln publicerades ursprungligen på vår systersajt elle.se