Klassiska drycker får nya förpackningar
1. Blossa glögg
Blossas klassiska glögg byter skepnad. Glöggen är fortfarande skapad utifrån samma grundrecept som i närmare 150 år varit en välbevarad hemlighet, men själva flaskorna får ett nytt utseende. Samtidigt lanseras två nya produkter: Blossa Alkoholfri Ekologisk och Blossa Röd Vinglögg Ekologisk.
2. Grönstedts cognac
Johan Daniel Grönstedt blandade sin första cognac under eget namn för 170 år sedan. Inspirationen till flaskornas helt nya design är hämtad från Jean-Luc Godards filmer (den franska nya vågen) och informationsdesign. Till sitt utseende påminner etiketterna om de hålkort som en gång i tiden revolutionerade modern datalagring. Designen är framtagen för att inspirera samt hjälpa konsumenten i valet av cognac. Den 2 december lanseras även 3600 flaskor Grönstedts Noel XO 2016 med beställningsnummer 40041-02.
3. Jack Daniel’s whiskey
USA:s äldsta registrerade destilleri Jack Daniel’s firar 150 år i år och har i samband med det tagit fram en limiterad jubileumsflaska. Förutom den uppdaterade etiketten innehåller flaskan whiskey med 43% alkohol istället för 40%. Endast 200 flaskor släpps i Sverige. De kostar 349 kr/st och har beställningsnummer 86096-01.