En omärkt samlingsflaska på modeveckan

22 okt, 2009
Av
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons


I samband med London

fashion week presenterade ABSOLUT sitt senaste projekt ”In an ABSOLUT

world there are no labels” – ett projekt där man valt att utmana

etiketter och fördomar som berör ämnet sexuell identitet.

   Projektet

gestaltas genom en naken flaska samt ett 24-sidigt magasin med

personliga intervjuer kring missuppfattningar och fördomar som

framtagits i samarbete med tidningen Fantastic Man.

Den nakna flaskan

är identisk till utseende med originalflaskan, bortsett från att den

saknar logotyp och etikett. Flaskan släpps i begränsad upplaga i

utvalda butiker världen över september 2009. I Sverige kommer vi bland

annat kunna köpa den på Tax free.

Av Josefine Berglund

nolabel

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Annons