Åhléns nya satsning: Inre skönhet
Åhléns har sett en allt större efterfrågan på produkter inom välbefinnande och hälsa och breddar därför utbudet ytterligare med en helt ny produktkategori, kallad ”Inre skönhet”.
Allt fler väljer kosttillskott
”Den nya kategorin kommer att innefatta kosttillskott i form av vitaminer, mineraler, proteinpulver och bärpulver”, skriver Åhléns i ett pressmeddelande.
– Vi ser en stor efterfrågan och trend i att man vill boosta sig själv inifrån och ut och för många är det idag lika självklart som att välja rätt ansiktsvårdsrutin. Därför har vi noga valt ut ett sortiment av kosttillskott som är framställt på ett bra sätt. Det kommer att komplettera det stora utbud vi har idag av skönhetsprodukter för en hälsosam livsstil, säger Cathrine Wigzell, skönhetschef Åhléns.
Den nya kategorin lanseras till en början på Åhléns City Stockholm, Åhléns Östermalmstorg och Åhléns Kungsgatan i Göteborg samt på åhlens.se.
Foto Åhléns