Nike skapar egen webb-tv-serie

01 feb, 2016
AvLisa Arnell
För att motivera tjejer till vardagsträning har Nike gjort en Netflix och skapat en egen tv-serie. Margot vs Lily är en serie i åtta avsnitt som handlar om systrarna Margot och Lily, lika olika i sina personligheter som de är i sin relation till träning.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Margot har fått sparken från sitt jobb, tränar aldrig, har massa vänner i riktiga livet och ingen relation till sin dator. Lily å andra sidan älskar träning, har inga riktiga vänner – men många tusen följare på Youtube där hennes träningskanal LilyNinja är en succé. På nyårsafton börjar de diskutera sina olika liv med varandra – och det slutar med ett vad där de båda ska nå det uppsatta mål som systern satt upp.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Margot ska nå 1 000 följare på en nystartad Youtube-kanal – och Lily ska skaffa sig tre riktiga vänner. Vem når först sitt uppsatta mål?

Vi har sett de första två avsnitten – och nu vill vi verkligen se det tredje och ta reda på hur det går. Alla åtta avsnitt kan du se på nike.com, det kommer ett nytt i veckan fram till den 21 mars. Vem tror du vinner?

https://www.youtube.com/watch?v=Iggq7fbL6-8

Annons