Asos lanserar heminredning – se kollektionen här
Asos är ett globalt modeföretag som riktar sig till unga vuxna. Och snart säljer den populära onlinebutiken även egna produkter för hemmet – under namnet Asos Supply. Den nya inredningskollektionen utlovar något för alla.
Det här är Asos Supply
Nyheterna lanseras i början av februari och är tänkta att både kunna fylla den första lägenheten och fungera som ett komplement till andra märken för den som är sugen på att lyxa till det lite hemma utan att maxa sin budget.
Trendfaktorn är, inte oväntat, hög. Den första kollektionen består av tre linjer som tillsammans rymmer allt från eklektisk budgetlyx till munter minimalism och 70-talsinspirerad rotting.
Leopard, pasteller och pom-poms är några av detaljerna som du hittar i Asos badrum i vår.
Färgstarka blommönster syns överallt den här säsongen och hos Asos ser vi dem även i köket. Tallrikarna är Instagramvänliga, precis som mycket annat i kollektionen.
Många trender just nu inspireras av naturen och vår längtan efter lite mer lugn hemma. Asos presenterar en hel linje med minimalistiska produkter och har använt återvunnet glas och handvävda naturmaterial i en del av dem.
Kollektionen innehåller även påslakan med stora ögon, möbler med mjuka ytor och förstås många inredningsdetaljer: Amplar i glas, hängande krukor och bra att ha-prylar till köket, skrivbordet och badrummet.
Det är tydligt att målgruppen är ung – i alla fall i sinnet – och trendmedveten. Tanken är att det ska vara lätt (och inte dyrt) att kombinera sin egen mix av poppande färger, stora mönster och produkter i en mer minimalistisk stil.
Djur dyker upp i både mönster och detaljer hos Asos Supply i vår.
Kollektionen släpps den 4 februari på ANNONS Asos.com.