Bahar Pars och Lena Olin frontar Kappahls höstkampanj
Under vinjetten ”My everyday essentials” lyfter KappAhl höstens nyckelplagg som skapar den viktiga basen i varje kvinnas garderob, den som alltid fungerar och stärker kvinnor i deras vardag – oavsett vilka utmaningar de står inför.
Valet av Lena Olin och Bahar Pars som ambassadörer för kampanjen föll sig naturligt. De är båda förebilder och verkar i en bransch som ställer stora krav på prestation och utstrålning och deras behov av balans i vardagen är lika viktig som för vilken annan kvinna som helst.
– Vi är väldigt stolta över att få presentera Lena och Bahar som ambassadörer för KappAhl. I kampanjen vill vi tillsammans med dessa inspirerande kvinnor anta utmaningen med att hitta balans i vardagen, hela vägen in i garderoben, säger Glenda Marevind, Head of Brand & Marketing på KappAhl.
I kampanjen möts Lena och Bahar i samtal kring livet, karriären och utmaningen med att få vardagspusslet att gå ihop och hur en inspirerande och välkoordinerad garderob kan bidra.
Lena Olin är en av Sveriges främsta skådespelare, verksam i Hollywood. Hon är just nu aktuell med den hyllade tv-serien Riviera och kampanjen med KappAhl är hennes första kommersiella samarbete någonsin.
Bahar Pars har medverkat i ett antal filmer och pjäser, bland andra En man som heter Ove där hon var Guldbagge-nominerad. Hon är också en hyllad regissör och manusförfattare med ett stort samhällsengagemang, vilket också återspeglas i hennes arbete.
Kollektionen kommer att finnas tillgänglig i butik från 19 september.