Celeste Barber frontar nya Klarna-kampanjen
Få har nog missat Celeste Barber, den australiensiska skådespelaren och komikern med över sex (!) miljoner följare på Instagram,, som är känd för sina humoristiska, ärliga tolkningar av kändisarnas bilder i sociala medier. Istället för glorifierande, photoshoppade bilder erbjuder Barber en mer genuin version som belyser vad som ofta är problematiskt med kändisbilderna – sexism, mycket retuschering och osunda kroppsideal.
Celeste Barber i Klarnas nya reklamfilmer
Tidigare har vi sett Snoop Dogg och nu är det alltså Celeste Barber som den svenska bankjätten Klarna väljer att samarbeta med i kampanjen I Wish I’d Bought It With Klarna. I tre stycken klipp à 1 minut ser vi Barber spela en programledare som lyfter några av sina värsta shoppingmissar – allt från möbler för en miniatyrträdgård till stylingverktyg som utlovar ett maxat 80-talssvall. Det är storslaget, roligt och precis så underhållande som det brukar vara när Barber är i strålkastarljuset. Och vem kan inte relatera till riktigt misslyckade shoppinginköp?
Kampanjen lyfter Klarnas Pay later-koncept, där kunden får chansen att ”try before they buy” och bara köper produkten om hen verkligen är nöjd.
– Celeste förmedlar verkligen vad Pay Later står för. Det är roligt, lättsamt men framförallt får det oss att le, och vi ser framemot att se hur det tas emot av kunderna, säger David Sandström, Chief Marketing Officer på Klarna.