Populärt: Serietips Trender Filmtips Intervjuer Resguider

Daniel Redgert om sitt nya bolag Redgert Comms

07 dec, 2017
AvJohanna Lejon
Efter Perfect Day och Idol – nu startar Daniel Redgert eget. ELLE fick en pratstund med Daniel om allt som händer. "Jag vill bygga en bro mellan näringslivet och det nya mediesverige", berättar han.
För att spara den här artikeln
måste du vara medlem
Logga in på ditt kontoellerSkapa ett konto här!
Annons

Daniel Redgert om sitt nya jobb

Berätta om Redgert Comms? Vad är det egentligen?

– Vi är en kommunikationsbyrå som gör pr, event, sociala medier, content, influencer- och brand partnerships och så vidare. Vi gör det dock mer personligt, snabbare och mer passionerat än våra konkurrenter. Vi vill ha alla kunder som känner ”jag vill inte ha ett retainerupplägg på en trött pr-byrå där de anställda bara vill gå hem för dagen”. Hos oss är det fart, ring när du vill liksom. Vår främsta vision är att vi vill bygga en bro mellan näringslivet och det nya mediesverige, samtidigt känns det tryggt att från start ha förtroendet från en så tung kund som Serendipity Innovations. Just nu är vi två personer och min roll är vd. I januari tillträder vår tredje rekrytering sin tjänst, men vem det blir får ni veta då.

Få det bästa av ELLEs värld - anmäl dig till våra nyhetsbrev

Vi handplockar vårt bästa innehåll åt dig med maxad inspiration och de senaste trenderna. Utöver det får du ta del av exklusiva erbjudanden, tävlingar och inbjudningar till olika event. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten! ♥

Hur känns det att vara själv, att stå på egna ben?

– Det känns bra, trots att vi bara funnits några få veckor är vår business stabil. Jag har jobbat med det här i över sju år så även om jag för första gången står helt på egna ben är jag ingen rookie. Den värld vi lever i i dag kräver att man håller örat väldigt nära marken, det som fungerade i går fungerar inte i dag, vi som byrå måste tackla detta genom att rymma en stor flexibilitet – något som är enklare när man själv äger företaget.

Annons

Redgert Comms har underlinen Stockholm – New York. Vad betyder det egentligen?

– Det föll sig ganska naturligt, vi har flera spännande projekt på g som sträcker sig över Atlanten. Jag har varit mycket i New York och har koll på vad som krävs där, mycket av det tänket vill jag ta tillbaka till den svenska marknaden.

Har du något drömuppdrag inför framtiden?

– Jag är så trött på de generiska bloggfrukostarna (luncher och middagar också för den delen). I vissa fall fyller de absolut sitt syfte, men något som differentierar den ena från den andra kan man väl hitta på?! Det vore så sjukt kul att duka upp till den första influencer-frukosten på Nasdaq för att uppmärksamma en börsnotering. När företaget väl är noterat måste man ju nå ut med att aktien finns att köpa.

Det spekuleras en del kring att du skulle blivit ovän med Hannah Widell och Amanda Schulman efter att du lämnade Perfect Day, stämmer något i det?

Annons

– Nej! Jag tycker verkligen om Perfect Day och är tacksam för min tid där, det var 2,5 fantastiska år där jag lärde mig massor.

Vad är nästa steg?

– Räcker det inte med företaget?! Herregud. Kommer få en hjärtinfarkt. Jag är dock lite sugen på YouTube, det är fan där det händer 2018. I går messade jag faktiskt er bloggare Margaux Dietz och frågade vilken kamera hon hade, sedan gick jag och köpa en likadan. Och podden kommer tillbaka, men i lite ny tappning.

Mer om Daniel Redgert!

Daniel Redgert: ”Vill man bli lite mer än alla andra måste man ta till sjukare metoder”

10 smarta karriärtips med Daniel Redgert

Foto Pressbilder, Daniel Redgert

Annons