ELLE och adidas prisade för lyckat samarbete på internationell gala
Native Advertising Awards hyllar de bästa native-kampanjerna runt om i världen och delades i år ut för första gången. Kategorin Best Use of Influencer ges till den kampanj som har nått ”bäst matchning mellan ett varumärke och influencers samt uppnått stor förtjänad synlighet”.
Samarbetet som gavs namnet adidas runners x ELLE syftade till att engagera olika influencers, vi var ute och sprang, tränade intervaller, sprang Midnattsloppet tillsammans och bjöd in läsare och följare till olika event och tävlingar.
Våra influencers berättade sedan frivilligt om dessa erfarenheter i sociala medier samlat under hashtaggen #adidasrunnersxelle. Delen av samarbetet som var mellan adidas och ELLE kommunicerades både på sajten och i våra sociala medier samt i magasinet och med olika event.
– adidas runners x ELLE är ett innovativt samarbete som bidragit till ökat engagemang mellan adidas och deras målgrupp tack vare våra influencers. Att dessutom belönas med utmärkelsen ”Best Use of Influencers” är ett bevis på att vårt arbete med influencers verkligen ger resultat för våra kunder, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör vid Aller media.
I juni anordnade vi i Sverige ett löparevent där vi bjöd in er läsare till en härlig kväll med löpning på Djurgården i Stockholm – och eventet blev fullt på 10 minuter!
– När vårt första gemensamma löparevent blev fullsatt så fort gav det oss en indikation på att vårt samarbete skulle bli en succé. Syftet med vårt samarbete är att främja en hälsosam träningslivsstil samt hjälpa unga tjejer att hitta passion, glädje och styrka genom träning, säger Malin Broberg som är Nordic Brand Manager på adidas running.
– Dessutom ville vi befästa vår vision om att we believe that sport can change lives. Där har ELLE varit en viktig partner, fortsätter Malin.
Se bilderna från vårt läsarlopp tillsammans med alla våra läsare här >