Exklusivt: Beyoncé vill se förändring
I den världsexklusiva intervjun ger Beyoncé en unik djupintervju där hon öppet berättar om hur Destinys Childs första album hjälpte henne upptäcka att hon satt på den verkliga makten, varför hon valde Topshop som 50-50-partner i sin nya klädlinje Ivy Park, den sanna innebörden av feminism, vad hon vill åstadkomma härnäst, sitt nästa Formation-meddelande – och mycket mer.
MISSA INTE: BEYONCÉ PÅ NÄSTA OMSLAG AV ELLE
Här får du ett kort utdrag ur intervjun som du kan läsa i nästa nummer av ELLE. Och längst ner kan du se några av bilderna från ELLE-plåtningen som också är med i tidningen.
Hur viktigt var ställningstagandet bakom märket, som handlar om att älska sig själv och att tjejer och kvinnor ska sluta sig samman?
– Det är faktiskt själva essensen. Att hylla varje kvinna och kvinnokropp i strävan att alltid bli bättre. Jag kom på namnet Ivy Park, för en park är gemensam mark. Alla kan gå dit, vi är alla välkomna. Det kan vara en plats vi skapar åt oss själva. För mig är det platsen min drivkraft kommer ifrån. Jag tror att de flesta av oss har en sådan plats att gå till när vi behöver kämpa oss igenom något, formulera mål och uppnå dem.
Tidigare har du ju pratat om hetsen kring perfektion.
– Det handlar egentligen om att byta riktning i samtalet. Det handlar inte om perfektion. Det handlar om mening. Vi måste bry oss om våra kroppar och vad vi stoppar i dem. Vi kvinnor behöver ta oss tid att fokusera på vår mentala hälsa, tid till oss själva och till själen, utan att känna skam eller skuld. Omvärlden ser på dig så som du ser på dig själv, och behandlar dig som du behandlar dig själv.
Hur känner du inför rollen som affärskvinna med eget bolag?
– Det är spännande, men att ha makten att fatta alla slutgiltiga beslut, och att stå för dem, har definitivt sina för- och nackdelar. Makt är för mig att få saker gjorda utan att be om tillåtelse först. Att ha makt påverkar hur folk uppfattar sig själva och omvärlden. Det ger stolthet.
ÄNNU MER FRÅN ELLE? JOIN US!
Foto Paola Kudacki Styling Samira Nasr