Nu lanseras en webbshop med inspiration från 90-talet
I år fyller dryckesmärket Fun Light 30 år och det vill de uppmärksamma med en ordentlig nostalgitripp till 90-talet. Tillsammans med popduon Klara & Jag, bestående av Klara Tuva Wörmann och Johanna Frostling, har Fun Light nämligen tagit fram en webbshop inspirerad av decenniet samt gjort en nytolkning av Martin Svenssons 90-talsdänga (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow.
“Vi älskar 90-talet, trots att vi var unga då. Det har varit en ära att tillsammans med Fun Light få göra detta. Martins originallåt gick varm under vår barndom och låtens energi går hand i hand med färgsprakande Fun Light. Vi hoppas att vår låt spelas flitigt i sommar och att folket uppskattar 90-talsföremålen som vi valt ut, säger Klara Tuva Wörmann och Johanna Frostling i ett pressmeddelande.
Det går att köpa i 90-tals-shopen
Webshopen går under namnet “Bring back the FUN from the 90’s” och är en anspelning på varumärkets slogan “Bring out the fun in water”.
Sortimentet består av ett kurerat och limiterat flöde av föremål som 90-talsdyrkare garanterat kommer att älska. Vad sägs till exempel om lavalampor, flipperspel, Tamagotchis och CD-fodral? Dessutom kommer merch, sweatshirts och kepsar med influenser från 90-talet att finnas till försäljning.
Utseendet på webshopen är (så klart) också en blinkning till 90-talet och internets begynnelse, så även om du inte planerar att köpa något kan det vara roligt att kika in och skåda lite nostalgi.
Då lanseras “Bring back the FUN from the 90’s”
Webshopen öppnar den 10 juni klockan 08.00 och priserna kommer att ligga på mellan 30 och 300 kronor. Den är live så länge lagret räcker.
Samma dag släpps även nytolkningen av (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow.
Foto: Fun Light