Granit och Emma Elwin lyfter hållbarhet i ny kampanj
Hållbara, snälla produkter har funnits i Granits sortiment sedan start och i en ny kampanj väljer företaget att rikta strålkastarljuset på de tidlösa inredningsdetaljerna. Produkterna går under namnet Omtanke och är alla märkta med ett litet hjärta både i fysiska butiker och online.
För att en produkt ska ingå i Omtanke-sortimentet ska produkten vara framställd av återvunnet material, vara hälso- och kemikaliesmart eller så ska produktionen ha skett med omtanke för miljö, djur eller hos en socialt ansvarstagande leverantör.
I nya kampanjbilder lyfter Granit sitt hållbara sortiment med hjälp av Emma Elwin, stylist och grundare av sajten Make it last som fokuserar på hållbarhet.
– För mig går kreativitet och hållbarhet hand i hand. Jag älskar att använda mig av antika möbler och återvunna material för att skapa, nya moderna sammanhang. Att också investera i saker som är producerade på ett hållbart sätt känns bra, säger Emma Elwin.
I Omtanke-sortimentet finns bland annat förvaring, textilier och köksattiraljer som Emma Elwin använde för att inreda sitt hem. Se de inspirerande bilderna här:
Läs också: Så ser hösten 2018 ut hos Granit
Foto: Granit
Artikeln publicerades först på ELLE Decoration.