Så utökar Hannah och Amanda sitt livsstilsuniversum
Under samlingsnamnet Daisy Grace började Hannah och Amanda i våras bygga vidare på sitt livsstilsuniversum. Allt startade med ett klädmärke, men i dag har duon också en rad skönhetssalonger, med olika inriktning. I november lanserar man dessutom ett magasin samt en e-handelssajt.
”Livsstilföretaget kommer till en början stå på tre ben – e-handelssajt med både egenutvecklade produkter samt externa varumärken, ett digitalt content-magasin med både video och podcast-content samt tre fysiska livsstilsalonger i centrala Stockholm”, skrev Hannah Widell och Amanda Schulman i ett pressmeddelande i våras.
Hannah & Amanda lanserar filialen ”Will & Louis”
Nu tar man ännu ett steg framåt. I går kom nyheten att man lanserar filialen ”Will & Louis” – ett groomingkoncept med salonger och produkter för män.
– Idén till Will & Louis kom under ett ledningsgruppsmöte för Daisy Grace, där vi alla skämtade om att våra respektive män tittade avundsjukt på oss när vi blev ompysslade på salongen. Vi insåg snabbt att männen i vår närhet uttryckt en önskan om en plats där de tillåts vara fåfänga. Vi är övertygade om att den svenska storstadsmannen är redo för det här. Vi tror till och med att han längtar, säger Amanda Schulman, kreativ chef på Daisy Grace, i ett pressmeddelande.
Alex Schulman och Gustav Broström blir ambassadörer för Will & Louis
Varumärkets ambassadörer kommer att vara, bland andra, Alex Schulman och Gustav Broström.
Inspiration till namnet på satsningen har systrarna hämtat från sina egna söner, Hannahs lille Wille och Amandas Louis.
Den första Will & Louis-salongen öppnar i Stockholm 1 november i Daisy Graces lokaler i Sturegallerian.
Foto Nina Holma